Innovation & Omnichannel E-fulfilment 2018-2019

Actief

De expertgroep Innovation & Omnichannel E-fulfilment richt zich op de praktische toepassing van technische, bedrijfsmatige en logistieke innovaties die bijdragen aan het verbeteren van de e-commerce-ervaring in Nederland. Het onderzoek naar deze innovaties is vormgegeven door de Rijksuniversiteit Groningen en Fontys Hogescholen, in het zogenoemde E-GLOBAL-project. Het werken aan een integratie van magazijnbeslissingen met het distributieproces kan zorgen voor een efficiëntere en effectievere keten. E-GLOBAL is concreet vormgegeven in een aantal deelprojecten, waaronder de deelprojecten gericht op: voordelen van integratie van offline en online logistieke processen, magazijnstrategieën voor e-fulfilment en verbeteringen in de last-mile-distributie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er mogelijk en hoe creëer je meerwaarde met geïntegreerde logistiek voor de offline en online verkoopkanalen? Hoe ziet de omnichannel logistiek van de toekomst eruit?

Toelichting

E-commerce groeit. Tegelijkertijd sluiten steeds meer fysieke winkels hun deuren. Maar het succes van e-commerce is deels te danken aan de fysieke winkels. Consumenten bekijken producten in een winkel voordat ze tot aanschaf overgaan. E-commerce zendingen worden in de winkel opgehaald. Hoe ziet in de toekomst de integratie tussen online en offline kanalen er uit? Wat wordt de rol van de fysieke winkel? Welke business modellen werken wel en welke niet? Welke logistieke opties zijn daarvoor nodig? Wat zijn de maatschappelijke gevolgen? Met deze en andere vragen gaan we in deze expertgroep aan de slag.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Robert Goedegebuure

    Robert Goedegebuure

    Researcher Logistics & Economics, Fontys Tilburg - Digital Business Concepts

Hosts

  • Kees Jan Roodbergen

    Kees Jan Roodbergen

    Hoogleraar, RU Groningen en Financial Shared Service Centre

  • Nicol Saaltink

    Nicol Saaltink

    Project Manager E-Global, Rijksuniversiteit Groningen

Alle 29 experts

  • Jeroen Bouman

    Jeroen Bouman

    Business consultant supply chain solutions, Centric

  • Raymond Cohen

    Raymond Cohen

    Supply Chain Manager, De Bijenkorf

  • Pascal Fonville

    Pascal Fonville

    Supply Manager, T-Mobile Netherlands

  • Carien Gorter

    Carien Gorter

    Online marketing en E-commerce professional, Onlinesucces4U

  • Bastiaan Hoekstra

    Bastiaan Hoekstra

    Supply Chain Manager, Hanos Internationale Groothandel

  • Brigitte Hulscher

    Brigitte Hulscher

    Senior Adviseur Economie (Retail / Dienstverlening), Gemeente Utrecht

  • Jeroen Kammers

    Jeroen Kammers

    Directeur & mede-eigenaar, TLogistics Fulfilment Solutions

  • Sonja Kester

    Sonja Kester

    Dropshipment vendormanager, Maxeda DIY B.V.

  • Mark Klievink

    Mark Klievink

    Solution Design Manager, Ceva Logistics

  • Gert Koudijs

    Gert Koudijs

    Branche Secretaris, Vereniging van Postretailers

  • Arjan Levisson

    Arjan Levisson

    Sales & Business Development Manager, Slimstock

  • Don Manders

    Don Manders

    Major Account Manager Fulfilment, DHL Parcel (Netherlands) B.V.

  • Jan Mannaerts

    Jan Mannaerts

    Owner, NP5

  • Roel Megens

    Roel Megens

    Site Manager, Blokker.nl

  • Martijn Moerkerk

    Martijn Moerkerk

    Expert Business Improvement & Transformation, Tri Finance Nederland B.V.

  • Jacob Otter

    Jacob Otter

    Manager E-Commerce distribution Centre, HEMA.nl

  • Eduard Plate

    Eduard Plate

    Consultant/Directeur, Extenzio Retail Management

  • Marjolein Poland

    Marjolein Poland

    E-commerce Manager, Siebel Jewelry B.V.

  • Victor Ponsioen

    Victor Ponsioen

    Senior Consultant, Districon

  • Pieter Post

    Principal Consultant Retail, Mirabeau B.V.

  • Roland Slegers-Leijsten

    Roland Slegers-Leijsten

    Directeur, DeliveryMatch

  • Brecht Swanenberg

    Brecht Swanenberg

    Project Manager Global Commerce Innovation, Heineken (Online Drinks BV)

  • Lizet van de Kamp

    Lizet van de Kamp

    Client Service Director Shopper en Retail, Ipsos B.V.

  • Jelmer van der Gaast

    Jelmer van der Gaast

    Onderzoeker, Rijksuniversiteit Groningen

  • Robert van Kalsbeek

    Robert van Kalsbeek

    Transformation Officer, The Next Practice

  • Stefan Vanluyten

    Stefan Vanluyten

    Founder - Business Development, GEORGE Pakketbrievenbussen

  • Martijn Verkerk

    Martijn Verkerk

    Operationeel Manager Online, Welkoop Retail BV

  • Michiel Vos

    Michiel Vos

    Oprichter & eigenaar, ZUPR B.V.

  • Esther Vrolijk

    Esther Vrolijk

    Project Manager/ Logistics Engineer, Ingram Micro CFS Benelux B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.