De shopper stelt steeds hogere eisen aan delivery. Welke leveringsvormen bied je aan (zelfde dag, volgende dag, geplande dag)? Zijn er naast bezorgen en ophalen nog andere opties? Lever je vanuit de winkel of vanuit een centrale voorraad? En zijn retouren een kostenpost of ook een kans? Hoe kunt u uw organisatie inrichten om aan deze steeds hogere eisen te voldoen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe blijf je als organisatie voldoen aan de steeds hoger wordende eisen van de shopper op het gebied van delivery?

Het onderzoek

De expertgroep Delivery & Service onderzocht het verband tussen de klantbehoefte op het gebied van delivery & service enerzijds, en retentie en conversie anderzijds. Met andere woorden: Hoe kunnen delivery-opties bijdragen aan verbetering van de omzet en verhoging van de klanttevredenheid en hoe kan een webwinkel het klantgedrag daarin sturen?

Daarnaast keek de expertgroep naar manieren om het retourproces te optimaliseren. De groep onderzocht welke ‘reis’ een pakketje maakt en hoe veranderingen in deze reis kunnen leiden tot efficiencyverbetering of verhoging van de klanttevredenheid. Denk daarbij aan situaties waarin een pakketje een aantal weken blijft liggen op een ophaalpunt; Kan het product eerder worden teruggezonden en verbetert dat de kans dat het product opnieuw kan worden verkocht?

De bluepaper van deze expertgroep is een verzameling van vier bluepapers van de expertgroep Delivery & Service. De eerste paragraaf gaat in op de wens van de klant om volledige controle te hebben over aflevermoment en locatie. Hoe kan dit efficiënt worden aangeboden? Het tweede deel geeft vier concrete adviezen over het beter inrichten van de last mile. De laatste paragraaf gaat in op een nieuwe ontwikkeling binnen delivery: Cargo Hitching.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Barbara den Ottolander

    Barbara den Ottolander

    Consultant, ConQuaestor

  • Marcel van Trier

    Marcel van Trier

    Senior Consultant, ConQuaestor

Hosts

  • Caroline Prick

    Caroline Prick

    Manager Productmanagement en Business Development, PostNL

  • Maarten van Ierschot

    Maarten van Ierschot

    Sr. Productmanager Consumenten, PostNL

Alle 17 experts

  • Sander Bolmer

    Sander Bolmer

    Manager Logistics & Warehousing, wehkamp.nl

  • Arthur Bontekoe

    Arthur Bontekoe

    Manager Logistiek, VanHaren

  • Arjan de Jong

    Arjan de Jong

    Proces- en Implementatiemanager, C&B Logistics

  • Klaas de Win

    Klaas de Win

    Manager Logistiek, Etam Groep

  • Henk Delfos

    Henk Delfos

    Insight Manager Brand and Customer Experience, GFK

  • Oscar Determan

    Oscar Determan

    Sales Manager, De Buren

  • Henk Heijnen

    Henk Heijnen

    Hoofd Transport, Pon Logistics bv

  • Robert Kuiper

    Robert Kuiper

    Financieel Directeur, CASBA Wonen

  • Margreeth Pape-Veldhuizen

    Margreeth Pape-Veldhuizen

    Policy Advisor Logistics and Sustainability, Thuiswinkel.org

  • Andre Peppelman

    Andre Peppelman

    e-Supply Chain Manager, Maxeda

  • Alvar Piepers

    Alvar Piepers

    Marketing Manager, Paazl

  • Walther Ploos van Amstel

    Walther Ploos van Amstel

    Lector City Logistics, Hogeschool van Amsterdam

  • Jeroen van Camp

    Jeroen van Camp

    Manager Bezorging, Coolblue

  • Celine van Erp

    Celine van Erp

    E-commerce Manager, CB & CB Fashion

  • Nico van Essen

    Nico van Essen

    Projectmanager Mail and Parcels, Bakker Hillegom

  • Coen van Geijn

    Coen van Geijn

    Projectleider, Hazlo

  • Estelle Verleun

    Estelle Verleun

    Customer Logistics Manager, V&D

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.