Technologische innovatie heeft de afgelopen twintig jaar geleid tot een stormachtige groei van online winkelen. De acceptatie en kwaliteit van de koop- en betaalinteractie tussen consumenten en retailers hangt steeds meer af van de gebruikte technologie. Consumenten raken gewend aan de online winkelervaring en verwachten in toenemende mate een vergelijkbare ervaring in de fysieke winkel. Hierdoor vervaagt de grens tussen offline en online en dit dwingt de retailer tot innovatie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn belangrijke trends op het gebied van betalen en welke impact hebben deze op de customer journey?

Het onderzoek

In de bluepaper gaat de expertgroep eerst in op de belangrijkste trends op het gebied van betalen. Vervolgens wordt de impact op de customer journey en de betaalmethoden omschreven. We eindigen met concrete adviezen hoe u de best passende set van betaaloplossingen kunt implementeren.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Shikko Nijland

    Shikko Nijland

    Managing Partner, Innopay

Host

  • Enny van de Velden

    Enny van de Velden

    Managing Director, CCV

Alle 22 experts

  • Michel Bagli

    Michel Bagli

    Manager Productmanagement & Business Development, PostNL Pakketten

  • Mounaim Cortet

    Mounaim Cortet

    Strategy Consultant, Innopay

  • Joachim de Boer

    Joachim de Boer

    Directeur, De online drogist

  • Mirjam de Jaeger

    Mirjam de Jaeger

    Project Controller, Coolblue

  • Edwin de Ron

    Edwin de Ron

    Specialist Online en Mobiel Betalen, Rabobank Nederland

  • Michel Drupsteen

    Michel Drupsteen

    Business Strategy Payments, ING

  • Max Geerling

    Max Geerling

    Manager Cards / Chartaal en Online, Betaalvereniging

  • Rene Hodde

    Rene Hodde

    Owner, Chess iX

  • Rob Hoitink

    Rob Hoitink

    Senior Product Consultant Online, Betaalvereniging

  • Paul Kerkhof

    Paul Kerkhof

    Business Development Manager, CCV Holland

  • Guido Lamers

    Guido Lamers

    Business Unit Manager Strategie, CCV

  • Bjorn Nijhuis

    Bjorn Nijhuis

    Operationeel Directeur, Eijsink Afrekensystemen

  • Eus Peters

    Eus Peters

    Directeur, Raad Nederlandse Detailhandel

  • Cecile Spijk

    Cecile Spijk

    Manager Online, ICS

  • Hielco Spruijt

    Hielco Spruijt

    Manager Winkelautomatisering, Coöperatie Primera b.a.

  • Peter van Leeuwen

    Peter van Leeuwen

    Innovation Manager New Business, KPN

  • Marja van Reijn

    Marja van Reijn

    Regional Manager Benelux, Global Blue

  • Eric van Vuuren

    Eric van Vuuren

    Business Developer, Equens

  • Michel van Westen

    Michel van Westen

    Voorzitter, VBIN

  • Joost Verbeek

    Joost Verbeek

    Manager, ANWB

  • Pascal Vincken

    Pascal Vincken

    Directeur, CCV Holland

  • Peter Walkot

    Peter Walkot

    Manager Finance and Control, Conrad.nl

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.