Steeds meer organisaties zijn zich er dan ook van bewust dat een sterk Master Data Management (MDM) fundament een belangrijke voorwaarde is om dit integraal klantbeeld te realiseren en de juiste beslissingen te kunnen nemen. Binnen deze expertgroep ligt de focus op klantdata en op welke manieren een organisatie daar meer waarde uit kan halen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Op welke manier kan een organisatie meer waarde halen uit klantdata?

Urgentie

Volgens Gartner gelooft bijna 90% van de bedrijven dat de Customer Experience het belangrijkste domein wordt om de concurrentie te verslaan. Een integraal klantbeeld, ook wel de 360° view genoemd, wordt dan ook als een belangrijk middel gezien om dit gevecht aan te gaan. Dit is noodzakelijk om de klant als een uniek individu te herkennen, relaties effectief te managen, te differentiëren en zo de juiste producten en diensten aan te bieden. Steeds meer organisaties zijn zich er dan ook van bewust dat een sterk Master Data Management (MDM) fundament een belangrijke voorwaarde is om dit integraal klantbeeld te realiseren en de juiste beslissingen te kunnen nemen. Een fundament dat naast klantdata ook bestaat uit product-, leveranciers- en locatiedata. Hiermee kan de organisatie de klant "overtuigen" dat het een consistent beeld heeft van alle activiteiten ongeacht met welke afdeling of onderdeel de klant interactie heeft. Binnen deze expertgroep zal de focus liggen op klantdata en op welke manieren een organisatie daar meer waarde uit kan halen.

Subvragen

De expertgroepen behandelt de volgende subvragen in de bluepaper:

  • Wat zijn de belangrijkste trends die invloed hebben op Customer Data Management?
  • Wat is de waarde van klant data?
  • Wat zijn de belangrijkste obstakels bij het realiseren hiervan?
  • Wie zijn de belangrijkste stakeholders, hoe creëer je ownership en wat is de juiste governance structuur?
  • Wat zijn alternatieve oplossingen en architecturen en hun voor- en nadelen?
  • Wat zijn de best business practices?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Roger Wegh

    Roger Wegh

    Partner, Squadra

Host

  • Marielle Verschoor

    Marielle Verschoor

    Sales Specialist Master Data Management, Informatica

Alle 14 experts

  • Kamiel Beijer

    Kamiel Beijer

    Regional Alliances, Informatica

  • Ronald Borst

    Ronald Borst

    Head of Business Development, BSH Huishoudapparaten B.V.

  • Jan Bosse

    Jan Bosse

    HBO Docent Minor Online Marketing, Avans Hogeschool

  • Michel Brakenhoff

    Michel Brakenhoff

    Associate, Squadra

  • Sven de Bie

    Sven de Bie

    E-commerce Manager, Saint-Gobain Distribution Benelux

  • Mirjam Haak

    Mirjam Haak

    Manager Marktonderzoek, Technische Unie

  • Daniëlle Hoekstra

    Daniëlle Hoekstra

    Manager Product Information Management, Technische Unie

  • Hans Molenaar

    Hans Molenaar

    Directeur, Beeckestijn Business School

  • Peter Oosterwal

    Peter Oosterwal

    Senior Manager e-Business Development, PGZ International

  • Jos Schreurs

    Jos Schreurs

    Partner, Squadra

  • Mario Suykerbuyk

    Mario Suykerbuyk

    Managing Director PostNL Data Solutions, PostNL

  • Anjo van der Spek

    Anjo van der Spek

    CIO, De Mandemakers Groep (DMG)

  • Corine van Schie

    Corine van Schie

    Global CRM Manager, Bugaboo International B.V.

  • Just van Weelden

    Just van Weelden

    Data Manager, Aegon Nederland

Agenda

Meer events

Nieuws

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.