De laatste decennia is er vanuit de retail vooral aan massamarketing gedaan. Eén product past op iedereen, was het motto. Die tijd is voorbij, maar hoe ga je als organisatie om met nieuwe ontwikkelingen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je daadwerkelijk waarde creëren uit de brei aan verzamelde data?

Grotere stappen zetten

De laatste decennia is er vanuit de retail vooral aan massamarketing gedaan. Eén product past op iedereen, was het motto. Dit is mede gestuurd door sterke merken zoals Coca-Cola en Pepsi. Met datzelfde gedachtegoed hebben de retailers ook de winkels ingericht en was het onderscheid tussen retailers vooral op het aanbod en de allure die het merk uitstraalde: iets waar je bij wilde horen en trots op kon zijn. Die tijd is voorbij.

Big data begint zich steeds meer te bewijzen maar de uitdagingen om daadwerkelijk waarde te creëren uit de brei aan verzamelde data is nog altijd enorm. Continu verbeteren is niet voldoende. Er moeten grotere stappen worden gezet. Maar hoe? Op die vraag heeft de expertgroep Analytics & Big Data zich gericht in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Marcel van Brenk

    Marcel van Brenk

    Partner, VODW

Host

  • Riens Koopman

    Riens Koopman

    Directeur, Cendris

Alle 16 experts

  • Daniel Bos

    Daniel Bos

    Manager Business Intelligence, Coolblue

  • Michel Brakenhoff

    Michel Brakenhoff

    CRM Manager, Metro Cash & Carry

  • Faas Broersma

    Faas Broersma

    Head of CRM, Nextail

  • Rodger Buyvoets

    Rodger Buyvoets

    Ceo, Sagent

  • Karin Dekker

    Karin Dekker

    Programma Manager, Achmea

  • Marcel Dumont

    Marcel Dumont

    CTO, Hotelspecials

  • Erik Fijneman

    Erik Fijneman

    CRM Manager Projects & Dealer Support, Peugeot

  • Aart Labee

    Aart Labee

    Director Strategy & Business Insight, McDonalds

  • Jorna Leenheer

    Jorna Leenheer

    Lector New Marketing, Avans Hogeschool

  • Fabian Pieterse

    Fabian Pieterse

    Informatie Analist, BVA Auctions

  • Niek Sanders

    Niek Sanders

    Conversion Manager, DeliXL

  • Erik van Houwelingen

    Erik van Houwelingen

    Senior Web Analyst, Intergamma

  • Thea van Lenthe

    Thea van Lenthe

    Research Consultant, GfK

  • Sjoerd van Son

    Sjoerd van Son

    Team Lead CRM, Sundiogroup

  • Roald Willemsen

    Roald Willemsen

    Researcher E-commerce, Thuiswinkel.org

  • Remco Wilting

    Remco Wilting

    Manager Data Science, RFS Holland Holding

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.