Binnen Retail wordt er veel verwacht van de toepassingen van Big Data in de commerciële dienstverlening. Veel ondernemingen zien de mogelijkheden, maar zijn nog onvoldoende in staat om deze in de praktijk te brengen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke mogelijke toepassingen biedt Big Data & Analytics voor retailers en hoe kun je deze implementeren?

Big data als commerciële grondstof voor succes

In de bluepaper gaat de expertgroep in op de mogelijkheden die Big Data & Analytics retailers biedt. Na eerst in te zijn gaan op trends en ontwikkelingen laten we een aantal mogelijke toepassingen zien. Vervolgens zullen we ingaan op de zes enablers voor Big Data & Analytics.

Tevens biedt de expertgroep retailers een leidraad om met Big Data aan de slag te gaan door het introduceren van het Maturity Model die toegepast kan worden op de eigen situatie en het aanreiken van een Roadmap om Big Data & Analytics succesvol te implementeren in de organisatie.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Marcel van Brenk

    Marcel van Brenk

    Partner, VODW

Host

  • Riens Koopman

    Riens Koopman

    Directeur, Cendris

Alle 16 experts

  • Pieter Both

    Pieter Both

    Group eBusiness Manager, GrandVision

  • Chi Shing Chang

    Chi Shing Chang

    Business Development, Spinque

  • Rutger de Haan

    Rutger de Haan

    Manager Marketing Research, Praxis DHZC B.V.

  • Karin Dekker

    Karin Dekker

    Programma Manager Markt Strategie, Achmea

  • Guido Fambach

    Guido Fambach

    Managing Director Sales EMEA, ComScore

  • Wendy Hoven

    Wendy Hoven

    Marktanalist, Corio

  • Lennart Koek

    Lennart Koek

    Channel Manager, LeasePlan Direct

  • Peter le Clercq

    Peter le Clercq

    Business & Information Manager, Aegon

  • Alexander Pluim

    Alexander Pluim

    CTO, BVA Auctions

  • Rick Spaans

    Rick Spaans

    Manager Direct Marketing & Customer Intelligence, Landal GreenParks

  • Jeroen Steenbergen

    Jeroen Steenbergen

    Manager Customer Insights, Bol.com

  • Maarten Terpstra

    Maarten Terpstra

    Senior Consultant, Sanoma

  • Mischa van Bochove

    Mischa van Bochove

    Product Manager Inzicht & Campagnes, PostNL

  • Erik Vollers

    Erik Vollers

    Business Development, PFM Footfall Intelligence

  • Yory Wollerich

    Yory Wollerich

    Customer Intelligence Analist, Bol.com

  • Rob Woltman

    Rob Woltman

    Senior Industry Analyst, Google

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.