Hoe kan moderne technologie naast de consument juist ook de retailer voordeel bieden? Welke ontwikkelingen bepalen de komende jaren het succes van de retailer? Kortom: hoe draagt technologie bij aan het succes van “the New Store”?

Onderzoeksvraag

Hoe draagt technologie bij aan het succes van ‘the new store’?

Augmented Reality

Retailers hebben met een fysieke winkel nog altijd iets dat een online shop niet kan bieden. Veel klanten willen een product immers nog steeds bekijken, voelen en ruiken voor ze het kopen. Maar de online ontwikkelingen gaan snel. Met augmented reality kunnen klanten nu al producten als in het echt bekijken zonder een voet over de drempel van de winkel te zetten. En de technologie wordt steeds slimmer.

Fysiek en online

De moderne retailer onderscheidt zich door ook de fysieke winkelervaring te verrijken met de inzet van slimme technologie. Mobiel betalen, winkelmedewerkers met tablets en kiosken die een eindeloze voorraad mogelijk maken. Het zijn slechts enkele initiatieven om klanten een ultieme beleving te geven op de winkelvloer. Maar welke toepassingen werken nu echt?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Alle 25 experts

  • Malaika Brengman

    Malaika Brengman

    Associate Professor Marketing, Vrije Universiteit Brussel

  • Karin de Bleyser

    Karin de Bleyser

    Senior Business Consultant, Hollander Techniek

  • Laura de Vries

    Laura de Vries

    Marketing- en Communicatie Adviseur, Centric

  • Miranda Derks

    Miranda Derks

    Owner, Aistir

  • Oscar Diele

    Oscar Diele

    Directeur, Flinders

  • Gerben Kiel

    Gerben Kiel

    Sr. Functioneel Beheerder Winkels en Formule ANWB Retail, ANWB Retail

  • Anna Moes

    Anna Moes

    Onderzoeker Lectoraat Crossmedia, Hogeschool van Amsterdam

  • Gert Nieuwenhuis

    Gert Nieuwenhuis

    Adviseur Business Development, Univé Verzekeringen

  • Monique Plantinga

    Monique Plantinga

    Retail Brand & Business Consultant and Buying Manager, Preneurl

  • Jan Willem Sanders

    Jan Willem Sanders

    Co Founder, Branie

  • Hielco Spruijt

    Hielco Spruijt

    Manager Winkelautomatisering, Primera

  • Frits van Calker

    Frits van Calker

    Directeur, RFID Direct

  • Laura van Dam

    Laura van Dam

    Marketing & E-commerce Manager, Nelson

  • Saskia van de Scheur

    Saskia van de Scheur

    Sector Analist Retail, ABN Amro

  • Christiaan van den Bos

    Christiaan van den Bos

    Accountmanager, Centric

  • Frank van der Heide

    Frank van der Heide

    Directeur, Tuinbranche Nederland

  • Pauline van der Linden

    Pauline van der Linden

    Formulemanager KPN Retail, KPN

  • Lianne van der Wijst

    Lianne van der Wijst

    Research Consultant, GfK

  • Corine van Donselaar

    Corine van Donselaar

    General Manager, Diz informatiezuilen

  • Judith van Riet

    Judith van Riet

    Consumer Products Professional, Fast Moving

  • Harry van Vliet

    Harry van Vliet

    Lector Crossmedia/Create-IT, Hogeschool van Amsterdam

  • Chris Vedder

    Chris Vedder

    SR. Category Manager, REDDEV Management

  • Robert Verstraeten

    Robert Verstraeten

    Manager Operations, Prenatal

  • Peter Vogel

    Peter Vogel

    Program Manager Omnichannel, Nextail

  • Ton Willemse

    Ton Willemse

    Director & Founder, Totaalmarkt.nl

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.