Wat zijn de succesvolle retailers in 2020 en wat gaat omnichannel voor hun retail formules betekenen? Snelle veranderingen vragen om het maken van fundamentele keuzes bij het opnieuw positioneren van retail formules. Positioneringen op prijs, gemak, service of beleving voldoen niet meer op de gangbare manier, maar zullen een volstrekt andere betekenis krijgen met grote gevolgen voor de gewenste retail aanpak.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn de succesvolle retailers in 2020 en wat gaat omnichannel voor hun retail formules betekenen?

Customer journey als vertekpunt

Om in 2020 nog succesvol te zijn met een retailconcept, zal een retailer de complete customer journey als vertrekpunt moeten nemen. Want de fysieke winkel heeft dan alleen nog een rol naast diverse andere touchpoints*. De consument oriënteert zich online, vergelijkt prijzen, checkt reviews en beslist uiteindelijk wat hem het beste uitkomt om de aankoop te doen. Doet hij dat nog steeds in een fysieke winkel om na aankoop de producten direct mee te kunnen nemen? Of bestelt hij online om thuis te laten bezorgen of op te halen bij een pick up point? Deze vragen beantwoordt de expertgroep in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Ernst Consenheim

    Ernst Consenheim

    Directeur Strategie & Formule, JosDeVries The Retail Company

Host

  • Hans Dijkzeul

    Hans Dijkzeul

    Sales Director e-commerce, DHL Parcel

Alle 18 experts

  • Paul Bergsma

    Paul Bergsma

    E-Business Director, Paradigit Computers

  • Harry Bijl

    Harry Bijl

    Inspiratie & Innovatie, INretail

  • Robert Dackus

    Robert Dackus

    hoofd Research & Concepts, 3W New Development

  • Jeroen de Graaf

    Jeroen de Graaf

    E-commerce manager, Vomar Voordeelmarkt

  • Loek de Wijze

    Loek de Wijze

    Director Strategy & Business Development, Teleperformance

  • Mike Duppen

    Mike Duppen

    Retail Interim Executive, DEC interim - consultancy

  • Henry Froeling

    Henry Froeling

    CEO, Bakerstreet

  • Rosanne Jansen

    Rosanne Jansen

    Founder/Director, 9straatjesonline.com

  • Maya Janssen

    Maya Janssen

    Manager Marketing & Brand, NS Stations

  • Johan Keurentjes

    Johan Keurentjes

    Director/Owner, De Nieuwe Zaak

  • Sven Manten

    Sven Manten

    Consultant Strategy & Format, JosDeVries The Retail Company

  • Chris Meijers

    Chris Meijers

    Sector Banker Retail, ABN Amro

  • Jan Willem Speetjens

    Jan Willem Speetjens

    Hoofd Marktanalyse & Strategie, Corio Nederland

  • Ed Trentelman

    Ed Trentelman

    Commercial Director, Bookit / Weekendjeweg.nl

  • Lodewijk van der Heijden

    Lodewijk van der Heijden

    Directeur Distributie, Welke Financiële Diensten

  • Lieneke van der Laan

    Lieneke van der Laan

    senior consultant strategy & format, JosDeVries The Retail Company

  • Nathanael van Twillert

    Nathanael van Twillert

    Business Analyst, Vastned

  • Floris Venneman

    Floris Venneman

    Ondernemer, Mia Domo/Van der Deen Wonen BV

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.