De veranderingen in het koopgedrag van consumenten volgen elkaar steeds sneller op. De klant verwacht steeds meer van de retailer en loopt technologisch steeds meer op hem vooruit.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat wordt de nieuwe rol van de ‘slimme’ winkel?

Verschuiving in koopgedrag

Binnen de retail is momenteel een sterke verandering merkbaar als gevolg van de keuze van consumenten om te verschuiven naar online en omnichannel shoppen. In de meeste productcategorieën is het online aandeel gegroeid met minimaal 10 procent in de afgelopen drie jaar. ‘Best practice’ omnichannel-retailers zoals de Bijenkorf, Tesco en Kingfisher, houden (net) hun omzetniveau vast terwijl hun ‘pure player’ online tegenhangers zoals Zalando, Ocado en Amazon groeien met 15 tot 90% per jaar.

Het koopgedrag verschuift razendsnel richting online en omnichannel, waarbij de consument ver vooruitloopt op de gemiddelde retailer. Wat wordt de nieuwe rol van de ‘slimme’ winkel? De expertgroep geeft antwoord op deze vraag in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Steven Koolen

    Steven Koolen

    Senior Manager, SparkOptimus

Host

  • Jacob Brobbel

    Jacob Brobbel

    Commercial Manager, Hollander Techniek

Alle 19 experts

  • Jos Boot

    Jos Boot

    CEO, Retail Development Company

  • Meindert Bos

    Meindert Bos

    Creative Director, B&C internationa

  • Martijn Cornelissen

    Martijn Cornelissen

    Global Ecommerce Manager, Rituals

  • Karin de Bleyser

    Karin de Bleyser

    Sr. Business Consultant Retail, Hollander Techniek

  • Antonie de Kok

    Antonie de Kok

    Account Development Executive, Apple

  • Lisette Hartwijk - de Jonge

    Lisette Hartwijk - de Jonge

    Business Consultant Digitale Kanalen, Loyalty Management Netherlands BV (Air Miles)

  • Gerben Kiel

    Gerben Kiel

    Sr. Functioneel Beheerder, ANWB-retail

  • Carlo Klaasse

    Carlo Klaasse

    Marketing & E-Commerce Manager, College Style

  • Karlijn Pels

    Karlijn Pels

    Industry Manager, Google

  • Gerard Pruijn

    Gerard Pruijn

    Country Leader TGCS Netherlands, Toshiba

  • Onno Rip

    Onno Rip

    Directeur Retail, T-Mobile

  • Pieter Saman

    Pieter Saman

    Marketing & Multichannel Director, Bever

  • Roland Simon

    Roland Simon

    Marketing Manager, Ahold

  • Roland Tabor

    Roland Tabor

    Founder, Vanishmyself.com

  • Frank van der Heide

    Frank van der Heide

    Directeur, Tuinbranche Nederland

  • Francine van Dierendonck

    Francine van Dierendonck

    E-Commerce Director, Etam Retail Groep

  • Gerdien van Vuurde

    Gerdien van Vuurde

    E-commerce manager, America Today

  • Chris Vedder

    Chris Vedder

    CEO & Founder, REDDEV Management

  • Robert Verstraeten

    Robert Verstraeten

    Manager Operations Omni Channel, Prenatal Moeder & Kind BV

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.