Hoe volwassen ben je als retailer in het 'connecten' met de klant? Toets je prestaties middels het invullen van een online vragenlijst. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat moet ik doen om de klant zich met mij als retailer verbonden te laten voelen?

Stappen op weg naar de ultieme connected store

De vertaling van connected laat twee belangrijke elementen zien. De letterlijke betekenis is ‘verbonden’ (‘aangesloten’ en ‘samenhangend). Daarnaast is van belang dat de offline en online wereld een consistent beeld geven. Het eerste element gaat over de wijze waarop de klant is verbonden met de retailer. Het tweede element gaat over het verzamelen en op de juiste manier gebruiken van data, en hoe je als retailer je proces en organisatie kunt inrichten. 

In deze bluepaper geeft de expertgroep aan welke stappen vanuit een volwassenheidsperspectief moeten worden gezet om een volledige connected store te hebben. Dit beschrijven ze vanuit proces en organisatie, waarbij de experts het onderscheid maken tussen vier assen en drie niveaus. Je kunt het model gebruiken om te identificeren welke transformatiestappen je op de belangrijke deelgebieden moet doorlopen om te komen bij het ideaalpunt van een verbonden winkel die de klant in de fysieke winkel herkent, en op basis hiervan gepersonaliseerd en relevant kan helpen bij de aankoop.

 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Martin van Vugt

    Martin van Vugt

    Smart Digital Store Go-To-Market Lead / Global Point-of-Sale Lead, Capgemini Nederland BV

Host

  • Joost Vugts

    Joost Vugts

    International Business Development Executive, Centric

Alle 18 experts

  • John Berghoff

    John Berghoff

    Omnichannel Retail Strategy, Kega

  • Christel Boevé

    Christel Boevé

    Marketing Channel & Insights manager, Shell Exploration & Production

  • Malaika Brengman

    Malaika Brengman

    Professor Marketing & Consumentengedrag, Vrije Universiteit Brussel

  • Jeroen de Graaf

    Jeroen de Graaf

    Algemeen Directeur, Ematters

  • Erik de Koning

    Erik de Koning

    E-commerce Manager, Van Dal Mannenmode B.V.

  • Nancy Dierick

    Nancy Dierick

    Channel Strategy, Proximus

  • Frank van der Heide

    Frank van der Heide

    Directeur, Tuinbranche Nederland

  • Chris Jobse

    Chris Jobse

    MDM/PIM Consultant, Vomar Voordeelmarkt B.V.

  • Ralf Kroon

    Ralf Kroon

    E-marketing communication manager, Plus Retail B.V

  • Henriette Mol

    Henriette Mol

    Manager, BearingPoint

  • Mathijn Nijsen

    Mathijn Nijsen

    Directeur Customer Service, Worldline

  • Jeroen Philippi

    Jeroen Philippi

    Directeur, 4Green B.V.

  • Thijs Schouten

    Thijs Schouten

    Category Manager E-commerce, Intergamma B.V.

  • Rein Suijker

    Rein Suijker

    Ondernemer, Hobbygigant.nl

  • Renier Thoen

    Renier Thoen

    Transformatie & Informatie Manager, Intertoys.nl

  • Wilma van Bokhorst

    Wilma van Bokhorst

    Online Marketeer E-Commerce, Pon Automotive B.V.

  • Tom van Geemen

    Tom van Geemen

    DGA, Dipo

  • Koos van Santen

    Koos van Santen

    Manager Operations, ElectronicPartner Nederland B.V.

Nieuws

  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...
  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.