“Als je de consument een onvergetelijke customer journey geeft, vergeeft hij je bijna alles.” Dit is wat we allemaal hopen, maar eigenlijk niet altijd geloven. Steeds vaker zien we dat retailers denken in beperkingen en grenzen omdat ze bang zijn de privacy van een consument te schaden. Maar we denken ook zoveel mogelijk informatie nodig te hebben om relevant te zijn voor de consument. Dit is de grootste uitdaging om als retailer een echte connected store te zijn.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er allemaal mogelijk in het ontwikkelen van de ultieme connected store en wat zijn quick wins waarmee je snel aan de slag kunt?

Inhoud bluepaper

De uitdaging van het verbinden van de offline en de online beleving wordt in de bluepaper vanuit drie perspectieven bekeken: de retailer, de consument en de medewerker. Hiermee wil de expertgroep je helpen om de uitdagingen eens vanuit een ander perspectief te zien. Via ervaringen uit de expertgroep, het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek 2017 van GfK, andere onderzoeken van vooraanstaande onderzoeksbureaus en een breder scala aan best practices laten zij zien wat er allemaal wél mogelijk is in het ontwikkelen van de ultieme connected store. Ook geven ze je quick wins waarmee je vandaag al aan de slag kunt gaan.

In de bluepaper geeft de expertgroep antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe kan ik als retailers mijn verkoopmedewerkers beter ondersteunen / toerusten?
  • Hoe kan de online experience naar de winkel worden gebracht?
  • Hoe kan ik het gedrag van de consumenten in de winkel op een zelfde wijze volgen en beïnvloeden als binnen het online kanaal?
  • Waarom wordt IoT in de winkel nog zo weinig toegepast?
  • Het verwennen van de klant op de winkelvloer...

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Martin van Vugt

    Martin van Vugt

    Engagement Director / Lead Smart Digital Store, Capgemini

Host

  • Martin van Vugt

    Martin van Vugt

    Engagement Director / Lead Smart Digital Store, Capgemini

Alle 15 experts

  • Marc Boers

    Marc Boers

    Directeur Eigenaar, Expert Leersum

  • Malaika Brengman

    Malaika Brengman

    Associate Professor Marketing, Vrije Universiteit Brussel

  • Dirk Essing

    Dirk Essing

    Global Senior Business Development Manager, Philips Lighting

  • Jorin Janssen

    Jorin Janssen

    Regiomanager, BCC Elektro-speciaalzaken B.V.

  • Jan Kazen

    Jan Kazen

    Principal Consultant Retail, Capgemini

  • Jan Koen

    Jan Koen

    ICT Manager, Deen Supermarkten

  • Robert Kuiper

    Robert Kuiper

    Director, CASBA Wonen & Slapen

  • Mathijn Nijsen

    Mathijn Nijsen

    Directeur Customer Service, Worldline Nederland

  • Gerard Pruijn

    Gerard Pruijn

    Director New Business, Toshiba

  • Thijs Schouten

    Thijs Schouten

    Manager E-commerce & New Business, Intergamma

  • Mike Snepvangers

    Mike Snepvangers

    Commercieel Directeur Retail, AXI B.V.

  • Renier Thoen

    Renier Thoen

    Transformation Manager & Information Manager (B.U. Toys), Blokker Holding

  • Moniek van der Liende

    Moniek van der Liende

    Business Analist Innovatie & Duurzaamheid, Capgemini

  • Tom van Geemen

    Tom van Geemen

    DGA, Wolkyshop.nl / Dipo

  • Rom van Oers

    Rom van Oers

    Algemeen Directeur, Retail Experts B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • ShoppingTime: Data, veiligheid en personalisatie
    • Nieuwsbericht

    Op 14 november was het op een na laatste congres van ShoppingTomorrow 2018: ShoppingTime. Tijdens dit werkcongres hebben de expertgroepen aan hun bluepapers gewerkt, werden ze geïnspireerd door drie keynotes...
  • CEO Greetz spreker tijdens ShoppingTime
    • Nieuwsbericht

    Eén van de sprekers tijdens ShoppingTime is Niek Veendrick, CEO van Greetz. Greetz is in 2004 begonnen als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Na verschillende samenwerkingen met Hallmark...

Meer nieuws

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.