Bedrijven digitaliseren in hoog tempo en consumenten doen steeds meer online. Er ontstaan steeds meer ecosystemen waarin consumenten grote hoeveelheden data delen. De bereidheid tot het delen van data wordt in belangrijke mate bepaald door de context, het gevoel van veiligheid en de waarde van deze data voor de consument. Het delen van data betekent echter niet dat de consument ook voldoende goed begrijpt wat er met de data gebeurt en hoe deze worden gebruikt. Consumenten gedragen zich daardoor online steeds verschillend en delen data op niet consistente wijze, een zogenaamde privacy-paradox.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe implementeer ik een volledig digitaal proces voor klantregistratie en de afname van producten en diensten voor zowel huidige als nieuwe b2b- en b2c-klanten?

Drie conclusies

Al snel kwam de expertgroep tot drie belangrijke conclusies:

  1. Het is technisch mogelijk om een volledig digitaal proces voor klantregistratie te implementeren. Er zijn al goede voorbeelden in de markt aanwezig, zoals bij een aantal van onze experts: CM, InShared en Videoland.
  2. Het succesvol uitnutten van een digitaal proces voor klantregistratie en -identificatie om tot een optimale conversie te komen, blijkt voor veel organisaties een grotere uitdaging.
  3. Het creëren van een uniforme digitale identificatiemethode voor b2b en b2c is zeer complex, omdat organisaties gegevens verschillend interpreteren en consumenten zich wisselend gedragen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Esther Groen

    Esther Groen

    Principal Consultant - Lead Banking & Payments, INNOPAY

Host

  • Thea van Oosterhout

    Thea van Oosterhout

    Strategic Business Developer, CM

Alle 14 experts

  • Marischa Bergevoet

    Marischa Bergevoet

    Sr. CRM Marketeer, eBay / Marktplaats

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Stephan Hoes

    Stephan Hoes

    Product Manager New Concepts, International Card Services

  • Vincent Jansen

    Vincent Jansen

    Partner, Innopay

  • Maartje Janssen

    Maartje Janssen

    Product Marketer Digital Identification, CM

  • Martijn Martens

    Martijn Martens

    Product Owner Digitaal Onboarding - Videoland, RTL

  • Wouter Mellaart

    Wouter Mellaart

    Scrum Master & Sr. Online Marketeer Conversie, Meeùs

  • Sjaak Schouteren

    Sjaak Schouteren

    Manager Cyber Risk Solutions, Aon Risk Solutions

  • Vincent Troupin

    Vincent Troupin

    Marketing & E-commerce Manager a.i., Onbekend

  • Richard van Anholt

    Richard van Anholt

    Market Manager Financial Services, CM

  • Bram van de Groes

    Bram van de Groes

    Strategic Online Marketeer, CCV Group B.V.

  • Johan van den Neste

    Johan van den Neste

    Commercieel Directeur, InShared

  • Jikkelien van Marle

    Jikkelien van Marle

    Strategisch Programmamanager Consument, PostNL

  • Christian van Ramshorst

    Christian van Ramshorst

    Business Analyst, Innopay

Nieuws

  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...
  • Dit zijn de highlights van de Final Sprint
    • Blog
    • 29-06-2023

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint vandaag bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met...
  • Consument shopt in de toekomst vaker online en duurzamer, maar niet per se in een metaverse
    • Persbericht
    • 29-06-2023

    Consumenten verwachten in de toekomst meer online te gaan besteden. Ze verwachten 37% van hun uitgaven online te besteden in 2028, 5 procentpunt meer dan het werkelijke percentage in 2022. Daarnaast gaan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.