Bedrijven digitaliseren in hoog tempo en consumenten doen steeds meer online. Er ontstaan steeds meer ecosystemen waarin consumenten grote hoeveelheden data delen. De bereidheid tot het delen van data wordt in belangrijke mate bepaald door de context, het gevoel van veiligheid en de waarde van deze data voor de consument. Het delen van data betekent echter niet dat de consument ook voldoende goed begrijpt wat er met de data gebeurt en hoe deze worden gebruikt. Consumenten gedragen zich daardoor online steeds verschillend en delen data op niet consistente wijze, een zogenaamde privacy-paradox.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe implementeer ik een volledig digitaal proces voor klantregistratie en de afname van producten en diensten voor zowel huidige als nieuwe b2b- en b2c-klanten?

Drie conclusies

Al snel kwam de expertgroep tot drie belangrijke conclusies:

  1. Het is technisch mogelijk om een volledig digitaal proces voor klantregistratie te implementeren. Er zijn al goede voorbeelden in de markt aanwezig, zoals bij een aantal van onze experts: CM, InShared en Videoland.
  2. Het succesvol uitnutten van een digitaal proces voor klantregistratie en -identificatie om tot een optimale conversie te komen, blijkt voor veel organisaties een grotere uitdaging.
  3. Het creëren van een uniforme digitale identificatiemethode voor b2b en b2c is zeer complex, omdat organisaties gegevens verschillend interpreteren en consumenten zich wisselend gedragen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Esther Groen

    Esther Groen

    Principal Consultant - Lead Banking & Payments, INNOPAY

Host

  • Thea van Oosterhout

    Thea van Oosterhout

    Strategic Business Developer, CM

Alle 14 experts

  • Marischa Bergevoet

    Marischa Bergevoet

    Sr. CRM Marketeer, eBay / Marktplaats

  • Just Hasselaar

    Just Hasselaar

    Policy Adviser Digital Transactions, Thuiswinkel.org

  • Stephan Hoes

    Stephan Hoes

    Product Manager New Concepts, International Card Services

  • Vincent Jansen

    Vincent Jansen

    Partner, Innopay

  • Maartje Janssen

    Maartje Janssen

    Product Marketer Digital Identification, CM

  • Martijn Martens

    Martijn Martens

    Product Owner Digitaal Onboarding - Videoland, RTL

  • Wouter Mellaart

    Wouter Mellaart

    Scrum Master & Sr. Online Marketeer Conversie, Meeùs

  • Sjaak Schouteren

    Sjaak Schouteren

    Manager Cyber Risk Solutions, Aon Risk Solutions

  • Vincent Troupin

    Vincent Troupin

    Marketing & E-commerce Manager a.i., Onbekend

  • Richard van Anholt

    Richard van Anholt

    Market Manager Financial Services, CM

  • Bram van de Groes

    Bram van de Groes

    Strategic Online Marketeer, CCV Group B.V.

  • Johan van den Neste

    Johan van den Neste

    Commercieel Directeur, InShared

  • Jikkelien van Marle

    Jikkelien van Marle

    Strategisch Programmamanager Consument, PostNL

  • Christian van Ramshorst

    Christian van Ramshorst

    Business Analyst, Innopay

Nieuws

  • 5 redenen waarom je Shopping Today niet wilt missen
    • Nieuwsbericht

    Hoe blijf jij bij in de razendsnel ontwikkelende e-commercebranche? En wat zijn de gevolgen voor jouw organisatie? Ga je mee met de laatste ontwikkelingen of kies je een ander pad? We kijken tijdens Shopping...
  • Hoe ziet de klantreis in de slaapwereld eruit?
    • Nieuwsbericht

    Op deze vraag geeft Joey Janssen, Customer Strategy Manager bij Swiss Sense, je tijdens De Kick-Off van ShoppingTomorrow antwoord. Ook zal hij vertellen welke technologieën Swiss Sense inzet om die reis...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.