De expertgroep The role of Product Data in Sustainability, met Capgemini als voorzitter en Thuiswinkel.org en Connecting the Dots als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik de effort die ik steek in het zo duurzaam mogelijk maken van ons productaanbod online op een goede manier weergeven?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kan ik de effort die ik steek in het zo duurzaam mogelijk maken van ons productaanbod online op een goede manier weergeven?

Toelichting onderzoek

De volgende deelvragen zijn opgesteld:

  • Een holistische blik: hoe ziet de Value Chain van producten eruit? (Food + non-food)
  • Welke productdata heb je nodig en hoe kan je die ontsluiten?
  • Hoe spreek je de duurzame klant beter aan met jouw aanbod?
  • Welke partijen zijn voorlopers en hoe kunnen wij als groep daarvan leren?
    • Voorlopers in het op orde krijgen van product data?
    • Voorlopers in het vermarkten van duurzame producten?
    • Voorlopers in het transparant communiceren?
  • Hoe voldoe je aan richtlijnen vanuit oa Authoriteit Consument & Markt en blijft je informatie toch aantrekkelijk voor de markt?
  • Welke oplossingen zijn er al in de markt; welke voordelen en nadelen bieden die?
  • Hoe kun je klein beginnen/ een pilot starten?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Maarten Drukker

    Maarten Drukker

    Transformation Manager, Capgemini Nederland BV

  • Moniek van der Liende

    Moniek van der Liende

    Business Analyst, Capgemini Nederland BV

Hosts

  • Ellen de Lange

    Ellen de Lange

    Adviseur duurzaamheid, Thuiswinkel.org

  • Max Schrevelius

    Max Schrevelius

    Sales Director / Owner, ConnectingTheDots

Alle 27 experts

  • Frits van den Bos

    Frits van den Bos

    Manager Innovatie, GS1 Nederland

  • Inge Demoed

    Inge Demoed

    Innovation Manager, Thuiswinkel.org

  • Alexander van Dijk

    Alexander van Dijk

    PIM specialist, Innovadis

  • Henk Dillingh

    Henk Dillingh

    Adviseur Afval en Circulaire Economie, Rijkswaterstaat

  • Lars Dinjens

    Lars Dinjens

    Co-founder and researcher, Fairify B.V.

  • Seppe Eloot

    Seppe Eloot

    Head of Sustainability Mediamartkt Benelux, Media Markt-Saturn

  • Marja Exalto

    Hoofddocent, Hogeschool Utrecht afstudeerichting e-SCM Maturity

  • Ingmar Hensbergen

    Ingmar Hensbergen

    Manager Category Support, HEMA BV

  • Alex Hoekstra

    Hoofd Datamangement, SPAR Holding B.V.

  • Martin Hof

    Branchemanager, Techniek Nederland

  • Roos Janssen

    Roos Janssen

    Programmamanager, Transitieagenda Consumptiegoederen

  • Martine de Jong

    Manager, Floricode

  • Irene Jonkman

    Impact & Sustainability, Yumeko

  • Tun Kan

    Tun Kan

    Eigenaar, HUX Digital

  • Barbara Keurntjes

    Barbara Keurntjes

    CEO, Bluefield

  • Rick Maresch

    Rick Maresch

    Digital Transition Manager, Koninklijke Auping B.V.

  • Jenycke van der Maten

    Jenycke van der Maten

    Marketeer, Zuiver B.V.

  • Kirsten Metten

    Kirsten Metten

    Strategic program manager Sustainability, bol.com

  • Margreeth Pape

    Margreeth Pape

    Manager Duurzaamheid & Public Affairs, Intergamma B.V.

  • Monique Plantinga

    Monique Plantinga

    International Product & Business Development, Nevi

  • Kelly Ruigrok

    Kelly Ruigrok

    CEO National Sustainability Institute, GSES System

  • Rens Tap

    Rens Tap

    Senior Consultant, Modint

  • Marcel van Trier

    Marcel van Trier

    Director Retail, Möbius Nederland

  • Frits van der Veen

    Frits van der Veen

    Co-Owner / E-commerce Director, Herqua Sports

  • Arjan Veldhuis

    Technical Data Coordinator, Esdec Solar Group

  • Robert Viertelhauzen

    Robert Viertelhauzen

    Managing Director, ClimatePartner Nederland B.V.

  • Ronald Wallenburg

    Ronald Wallenburg

    Programmadirecteur, Ventus

Agenda

Meer events

Nieuws

  • DEPT®: “De virtuele wereld neemt nu een enorme vlucht”
    • Algemeen
    • 20-07-2022

    Tijdens de ShoppingTomorrow – Final Sprint nam Max Pinas, creative director en partner bij DEPT®, ons mee in de wereld van Metaverse en NFT’s. Hoe ziet de digitale toekomst eruit en hoe kun je hierop inspringen?...
  • Winnaars awards voor 10 jaar jubileum ShoppingTomorrow
    • Algemeen
    • 20-07-2022

    ShoppingTomorrow bestaat dit jaar 10 jaar. Een mooie mijpaal en om dat te vieren hebben we vier awards uitgereikt aan verschillende deelnemers van ShoppingTomorrow die een bijzondere prestatie hebben geleverd....
  • Misbruik retourrecht tegengaan met vignet en stickers
    • Algemeen
    • 18-07-2022

    Een koffer gebruiken voor een vakantie en daarna retour sturen. Een jurk met vlekken terugsturen na een avondje uit. Na het zien van het EK of WK de bestelde tv retourneren. Warmteborstels die terugkomen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.