Summer school: train je brein in de zomer met deze gratis tools

Het is belangrijk om up-to-date te blijven in de snelle e-commerce branche. Met de ShoppingTomorrow Summer School kun je gratis je e-commercekennis bijspijkeren op het moment dat het jou uitkomt! Kennis opdoen vanuit je luie stoel.

Summer school

ShoppingTomorrow Summer School

Tijdens de ShoppingTomorrow Summer school kun jij je verdiepen in verschillende e-commerceonderwerpen. Het werkt heel simpel: kies een onderwerp waar je dieper op in wilt duiken en ga aan de slag.

Die verdieping beperkt zich niet alleen tot het lezen van de bluepapers, maar bevat ook het volgen van gratis e-learnings, die we samen met onze partner e-Academy voor jou beschikbaar hebben gesteld. Wanneer je de e-learning bovendien succesvol volgt, ontvang je een persoonlijk certificaat na afronding van de cursus. 

Ga daarom aan de slag met de onderwerpen marketplaces, customer engagement, conversion optimization en meer

marketplaces_summer_school_shoppingtomorrow

Hoe start je een succesvolle marketplace?

Denk je erover na om een marketplace te starten? Lees dan de bluepaper Marketplaces: starting your own platform. Experts leggen uit hoe je kunt besluiten of het slim is om een marktplaats te starten, hoe dat vervolgens in zijn werk gaat en hoe je kopers en verkopers kunt aantrekken.

In de e-learning leer je ook hoe je succesvol kunt verkopen op marketplaces. Welke producten zijn geschikt? En hoe val je op tussen andere aanbieders?

Duur e-learning: 60 minuten.

customer_engagement_summer_school_shoppingtomorrow

Verbeter je customer engagement

Organisaties kunnen klantinzichten uit verschillende contactmomenten en -kanalen gebruiken om zo goed mogelijk in te spelen op individuele behoeften. Zo kunnen ze een duurzame klantrelatie opbouwen en onderhouden. En de omzet per klant verhogen. In de bluepaper staat een nieuw model, waarmee je verbeterkansen voor customer engagement in kaart kunt brengen. Terug naar de basis dus.

De customer journey is een belangrijk onderdeel van customer engagement. Ga aan de slag met de e-Academy e-learning, waarin je niet alleen leert om de structuur van je customer journey te herkennen, maar waarbij je deze ook toe leert te passen op je eigen organisatie. Zo kun jij je customer journey nog verder verbeteren op het gebied van bedrijfsprocessen, dienstverlening en contactmomenten.

Duur e-learning: 30-45 minuten.

conversion_optimization_summer_school_shoppingtomorrow

Conversies optimaliseren en meten

Ook na de zomervakantie haal jij het liefst zo optimaal mogelijke conversies. De eerste stap begint natuurlijk bij het bepalen van je KPI's die je vervolgens continue monitort, maar hoe haal je daadwerkelijk meer omzet uit je bezoekers? In de e-learning Conversion Rate Optimization leer je hoe je jouw webshop conversies verbetert aan de hand van metingen en analyses. Daarnaast duik je in de werking van het (consumenten)brein. 

Wil je nog meer weten over dit onderwerp? A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt te weinig verkeer en conversies om te kunnen A/B-testen, bijvoorbeeld op een bepaald onderdeel van je website. Of misschien heb je op je hele website wel te weinig verkeer en conversies. Hoe kun je dan toch je hypotheses valideren? Lees de bluepaper om hierachter te komen.

Duur e-learning: 60 minuten.

Nog niet uitgeleerd?

Zin om nog verder te leren van onze summer school? Dan hebben we natuurlijk nog extra content.

Alle bluepapers op een rij

We hebben meer dan 100 bluepapers over verschillende e-commerce onderwerpen. Zoek de juiste bluepaper via onze kennisbank

Kies een van de andere e-learnings

Het e-Academy platform van Thuiswinkel.org bevat meer dan 35 e-learnings over e-commerce gerelateerde onderwerpen. Kies welk onderwerp bij je past.

Kijk de webinars van Thuiswinkel.org terug

Wil je op de hoogte zijn van de laatste e-commerce ontwikkelingen? Thuiswinkel.org biedt alle 33 eerder gegeven webinars gratis aan. Zo leer je bijvoorbeeld van Martin van Kranenburg hoe je met tekst de conversie kan verhogen.

Voorbereid het jaar uit?

Dit najaar ronden de experts van het lopende onderzoeksjaar hun onderzoeken af en presenteren zij hun bluepapers. Wil jij ze als eerste lezen? Dat kan! Laat je e-mailadres achter en ontvang een berichtje wanneer de nieuwe bluepapers online beschikbaar zijn.

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.