Summer school: train je brein in de zomer met deze gratis tools

De afgelopen maanden zijn intensief geweest. We hebben (noodgedwongen) thuisgewerkt, de ene conference call na de andere gehouden en de dagelijkse regelmaat zijn we soms wat kwijt geraakt. Nu de zomervakantie is aangebroken keert gelukkig de rust weer terug en hebben we de ruimte voor vakantie en familie, maar ook voor het opdoen van nieuwe kennis. De vakantie is dan ook bij uitstek een goed moment om je brein scherp te houden, ook op het gebied van e-commerce. Daarom introduceren we Summer School!

Summer school

ShoppingTomorrow Summer School

Tijdens de ShoppingTomorrow Summerschool kun jij je verdiepen in vier verschillende e-commerceonderwerpen. Het werkt heel simpel: kies een onderwerp waar je dieper op in wil duiken en ga aan de slag. Die verdieping beperkt zich niet alleen tot het lezen van de bluepapers, maar bevat ook het volgen van gratis e-learnings, die we samen met onze partner e-academy voor jou beschikbaar hebben gesteld. Wanneer je de e-learning bovendien succesvol volgt ontvang je een persoonlijk certificaat na afronding van de cursus. 

Ga daarom aan de slag met de onderwerpen customer journey, conversion optimization, omnichannel retail, digital analytics, people based marketing en meer.

sfeerafbeelding

Ben jij al fygital?

Het combineren van on- en offline tot één customer journey: daar ligt een uitdaging voor e-commerce organisaties. Authenticiteit en empathie moeten worden gecombineerd met snelheid en comfort om zo tot een fygital balans te komen. Zo wordt een klantreis niet alleen relevant, maar ook nog eens persoonlijk.

Ga aan de slag met de e-academy e-learning, waarin je niet alleen leert om de structuur van je customer journey te herkennen, maar waarbij je deze ook toe leert te passen op je eigen organisatie. Zo kun jij je customer journey nog verder verbeteren op het gebied van bedrijfsprocessen, dienstverlening en contactmomenten. Heb je na het voltooien van de e-learning nog geen genoeg van dit onderwerp? Lees dan de bluepaper van de ShoppingTomorrow onderzoeksgroep van afgelopen jaar en verdiep je verder in de wereld van fygital.

Duur e-learning: 30-45 minuten.

sfeerafbeelding

Optimaliseer je conversies

Ook na de zomervakantie haal jij het liefst zo optimaal mogelijke conversies. De eerste stap begint natuurlijk bij het bepalen van je KPI's die je vervolgens continue monitort, maar hoe haal je daadwerkelijk meer omzet uit je bezoekers? In de e-learning Conversion Rate Optimization leer je hoe je jouw webshop conversies verbetert aan de hand van metingen en analyses. Daarnaast duik je in de werking van het (consumenten)brein. 

Heb je daarna nog geen genoeg van dit onderwerp? Lees dan ook zeker de bluepaper van de expertgroep van afgelopen jaar, waarin je leert hoe je veelvoorkomende valkuilen voor blijft.

Duur e-learning: 60 minuten.

sfeerafbeelding

Een krachtige omnichannel strategie

De klant centraal stellen: dat is de essentie van een omnichannelstrategie. Door de komst van veel nieuwe technologieën wordt het gat tussen on- en offline steeds kleiner. Hoewel je dat misschien al wel wist, is het toepassen van een omnichannel strategie nog niet zo eenvoudig. Bovendien is de concurrentie hoog en is verkoopervaring belangrijker dan ooit. Wat is nu preciues een customer journey die omnichannel is ingericht, wat heb je er voor ndig en hoe richt je hem in bij jouw retailorganisatie? Het antwoord op onder andere deze vragen ontdek je in de e-learning. 

Daarnaast kun je jezelf verder verdiepen in de bluepaper headless & omnichannel commerce. Hierin vind verdieping plaats in onder andere het gebruik van APIs, waarmee de verschillende kanalen aan elkaar gekoppeld kunnen worden. 

Duur e-learning: 60 minuten.

sfeerafbeelding

De waarde van online statistieken

Iedere organisatie heeft tegenwoordig te maken met grote hoeveelheden data, uit allerlei platformen. Als je deze data goed combineert kun je verschillende inzichten genereren die je vervolgens kunnen ondersteunen bij het verbeteren van jouw e-commerce organisatie. Toch gebeurt het interpreteren van deze data vaak niet goed. Daarom neemt deze e-learning je mee in de wereld van digital analytics. Zo wordt besproken welke data voor jou relevant is en wat die data precies zegt. Zo kun jij onderbouwde keuzes maken voor de optimalisatie van jouw website. 

Vervolgens kun jij je verder verdiepen in het groeipotentieel voor B2B-organisaties binnen de e-commerce, want welke stappen moet je naast je dataanalyse nog meer maken? Ontdek in de bluepaper 7 praktische tips om e-commerce een nog waardevollere rol te laten spelen.

Duur e-learning: 45 minuten.

sfeerafbeelding

Marketing gericht op prestatie

Er zijn veel verschillende kanalen en middelen die online marketeers kunnen inzetten. Wat dacht je bijvoorbeeld van SEO, SEA en e-mailmerketing? Deze bronnen dragen ieder ook nog eens bij aan verkeer richting je website of webshop. Het is daarom belangrijk te bepalen welke van deze kanalen je inzet voor jouw webshop. Aan de hand van deze e-learning onderzoek je de best practices en de meest voorkomende valkuilen zodat je effectief en doeltreffend aan de slag kunt met performance based marketing. 

Smaakt de e-learning naar meer? Lees dan ook de bluepaper van de expertgroep van afgelopen jaar, waarin aandacht wordt besteed aan de verbinding met de klant. Zo zorg jij dat je als onderneming transformeert van collecting naar connecting.

Duur e-learning: 45 minuten.

Nog niet uitgeleerd?

Zin om nog verder te leren van onze summer school? Dan hebben we natuurlijk nog extra content.

De ShoppingTomorrow e-commerce podcast

Wat dacht je van onze podcast? In de verschillende afleveringen bespreken we samen met de gastheren en voorzitters van de verschillende groepen van het afgelopen jaar hun onderwerpen. Welke inzichten hebben zij verkregen en hoe kun jij die resultaten inzetten? Je luistert het hier.

Online adviestool marketplaces

Ben jij betrokken bij een marketplace? Dan is deze tool ontwikkeld door de expertgroep van het afgelopen jaar wellicht iets voor jou. Ga aan de hand van een Q&A aan de slag met het verzamelen van relevante informatie waardoor jij actuele uitdagingen rondom je marketplace kunt aanpakken. De vragen en antwoorden zijn afkomstig van wel 25 verschillende bedrijven en organisaties. Je vindt hem hier!

Voorbereid het jaar uit?

Dit najaar ronden de experts van het lopende onderzoeksjaar hun onderzoeken af en presenteren zij hun bluepapers. Wil jij ze als eerste lezen? Dat kan! Laat je e-mailadres hier achter en ontvang een berichtje wanneer de nieuwe bluepapers online beschikbaar zijn.

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.