Workshop Customer Data Platforms door Amerikaanse expert David Raab

Marketeers hebben vandaag de dag meer data tot hun beschikking dan ooit, maar worstelen om ze te combineren tot een bruikbare vorm. Customer Data Platform (CDP) technologie belooft dit probleem op te lossen met systemen die ontworpen zijn om klantdata uit alle mogelijke bronnen te verzamelen, te standaardiseren en gepersonaliseerde acties aan te sturen in de verschillende kanalen. Maar de vraag die marketeers, IT’ers en executives zich terecht stellen is: kan een CDP echt die beloften waarmaken? Mede dankzij de behoefte binnen de expertgroep Customer Engagement, van Squadra, Bloomreach en Sazas, is er een verdiepende stap gemaakt op dit onderwerp en is er een workshop georganiseerd voor senior professionals in marketing, e-commerce, CRM and CX posities.

Groep mensen werkt aan tafel

De workshop

Op 23 januari 2019 hosten het Customer Data Platform Institute (CDPI) en Squadra Group de marketing workshop, “Making the Most of Customer Data Platforms,” om die vraag te beantwoorden en deelnemers mee te nemen in een deep dive in deze, zich zeer snel ontwikkelende, martech sector, die begin 2019 naar verwachting de €200 miljoen omzet in Europa zal overtreffen.

De workshop zal plaatsvinden in Seats to Meet Utrecht CS (Hoog Catharijne) van 12.00 uur tot 18.00 uur en zal geleid worden door David M. Raab, oprichter en CEO van het internationaal opererende Customer Data Platform Institute. De workshop is bedoeld voor senior professionals in marketing, e-commerce, CRM and CX posities. Uiteraard zijn ook de experts uit de expertgroep Customer Engagement uitgenodigd om de workshop bij te wonen. De volgende onderwerpen komen aan bod: 

•    Hoe past een CDP in de grotere marketingdata-architectuur, wat zijn de belangrijkste voordelen die CDP’s bieden en wat zijn de belangrijkste trends in de CDP industrie?
•    Wat is de relatie van een CDP met de business- en marketingstrategie, hoe definieer je CDP use cases en hoe bepaal je de vereisten voor de succesvolle inzet van een CDP?
•    Hoe selecteer je het juiste CDP, hoe bepaal je de requirements, wat zijn de onderscheidende kenmerken per CDP, naar welke specifieke kenmerken moet je kijken en hoe verloopt een effectief selectieproces?
•    Hoe ziet een CDP implementatie planning eruit, inclusief readiness checklists; hoe voorkom je barrières in de organisatie; hoe bepaal je een goede fasering?

Key take-aways

Na de workshop ga je onder andere naar huis met de volgende take-aways:

•    Checklist met de benodigde Martech functies om het CDP optimaal te gebruiken
•    Mappen van CDP use cases met CDP systeem requirements
•    Zicht op de 27 CDP kenmerken en bepalen relevantie voor eigen organisatie
•    Toolkit om een geschikte leverancier te selecteren

Deelname

Deelnemers aan de workshop ontvangen na afloop een Certificaat van Deelname van het Customer Data Platform Institute. De workshop wordt in het Engels gegeven, maar Nederlandstalige consultants van Squadra zijn aanwezig om ondersteuning te bieden. 

Voor meer informatie en aanmeldingen: www.squadra.nl/cdpworkshop

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.