Primeur: abbi insights lanceert research-chatapp tijdens kick-off van ShoppingTomorrow

Dit jaar heeft de kick-off van het onderzoeksplatform ShoppingTomorrow op 16 mei 2018 een ware primeur voor de aanwezigen; de startup abbi insights BV laat voor de eerste keer zien wat de eerste mogelijkheden van hun innovatieve tool zijn. We spraken hierover met Marco Wolters, een van de founders van het bedrijf dat in partnership met CM.com is opgericht. Wat maakt deze mobiele onderzoeksoplossing nu zo bijzonder en waarom wordt abbi tijdens de start van ShoppingTomorrow gelanceerd?

Primeur: abbi insights lanceert research-chatapp tijdens kick-off van ShoppingTomorrow

“abbi staat voor Automated Behavioral Business Intelligence en is een mobiele tool waarmee we marktonderzoek opnieuw uitvinden”, aldus Marco. “Ons doel is om een betere beleving onder respondenten te realiseren, die veel dichter bij hun dagelijkse leefwereld staat. Dit leidt tot een betere respons, betere data en daardoor betere beslissingen.”

Hoe gaat abbi te werk?

abbi insights doet dit door vanuit mobiele oplossingen conversational en behavioral research te combineren. “Nadat de respondent toestemming heeft gegeven, volgen wij in ruil voor een passende beloning zijn gedrag”, vertelt Marco, die al twintig jaar werkzaam is in marktonderzoek, (r)etail en business development. “Op deze manier genereren wij uiteindelijk relevantere inzichten vanuit realtime data van specifieke klant- en doelgroepen.”

Het 'waarom' achter dit gedrag achterhaalt abbi als chatbot met korte locatiegebonden chats op het moment dat specifiek gedrag wordt gesignaleerd. De chats worden geactiveerd door uitnodigende push-, sms- en straks rcs-berichten, die zorgen voor een continu hoge respons. Marco: “Chats worden aangemaakt vanuit onze abbi-chatengine, die het ook mogelijk maakt om van tevoren te selecteren wie je wilt activeren en op welk moment. Op deze manier bereiken we de doelgroep die we voor ogen hebben op een heel eenvoudige en leuke manier, die dicht bij hun dagelijkse leefwereld staat. En, minstens zo belangrijk, op het moment dat het ertoe doet.”

Marktbehoefte is leidend bij ontwikkeling van abbi

“De klantrelatie van de toekomst is mobiel. Door continu te innoveren vanuit alle mogelijkheden die mobiele technologie te bieden heeft, vergroot abbi de toegevoegde waarde van klantonderzoek. Mobiel gedrag slaat immers de brug tussen on- en offline retail”, legt Marco uit. “En voor de nabije toekomst staan naast het doorontwikkelen van nieuwe leuke chatvraagvormen, de chatengine en realtime reporting ook onder andere geofencing en tracking van mobiel gedrag op de planning.”

Daarnaast gaat abbi insights de chatbot en chatengine ook beschikbaar stellen als white label-oplossing die kan worden geïntegreerd met bestaande apps, zodat klanten vanuit hun eigen app zelf hun klantdata kunnen verrijken. Voor het bepalen van de prioriteiten bij de doorontwikkeling van abbi is echter de marktbehoefte in verschillende sectoren leidend. “Daarom gaan wij abbi insights de komende maanden samen met organisaties als ShoppingTomorrow, Dille & Kamille, de Gemeente Breda en Hypotrust in diverse sectoren lanceren om zoveel mogelijk te leren over hoe we de juiste vervolgstappen voor klanten en respondenten kunnen bepalen.”

sfeerafbeelding

abbi tijdens ShoppingTomorrow

Tijdens de kick-off van ShoppingTomorrow op 16 mei wordt abbi insights als research-chatbot geïntroduceerd aan het publiek. “Dit onderzoeksplatform is ideaal voor ons om te laten zien waartoe abbi in deze fase in staat is. In samenwerking met de deelnemende experts gaan we ervoor zorgen dat dit jaar de kennisdeling niet meer beperkt blijft tot de eigen expertgroep, maar nog breder wordt verspreid binnen de hele ShoppingTomorrow-community. Wij kunnen ons geen mooier platform bedenken voor de eerste stappen van abbi insights”, besluit Marco.

Ben jij komend jaar expert van ShoppingTomorow en wil je erbij zijn?

Meld je aan voor de Kick-Off

Heb je nog vragen over abbi insights? Stuur dan een mail naar info@abbi-insights.com

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.