Interview met Paul Iske, spreker ShoppingTomorrow Kick-Off 2016

Paul Iske is één van de negen sprekers tijdens de aftrap van ShoppingTomorrow 2016: de Kick-Off. Paul Iske is hoogleraar Open Innovation & Business Venturing aan de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht. Hij houdt zich hier vooral bezig met diensteninnovatie en sociale innovatie. Tevens is Paul oprichter van het Instituut voor Briljante Mislukkingen, met als doel begrip te kweken voor de complexiteit van innovatie en ondernemen. Wij interviewden Paul om alvast een voorproefje te krijgen van zijn presentatie op 18 mei.

Interview met Paul Iske, spreker ShoppingTomorrow Kick-Off 2016

Wat zijn de speerpunten in het verhaal dat je ten gehore gaat brengen?

De wereld is erg complex en tevens snel aan het veranderen. Daarom moeten we snel bewegen, veel experimenteren en zo leren. Als je innoveert, weet je niet altijd wat het resultaat zal zijn en of je succes zult hebben. We moeten een omgeving creëren waarin men niet bang is of hoeft te zijn om iets te proberen zonder de zekerheid te hebben dat het lukt. Men moet niet bang zijn om te leren van ervaringen en deze te delen met anderen.

Briljante mislukkingen zijn waardevol. Een briljante mislukking is iets wat potentieel heel waardevol had kunnen zijn. Er zijn geen onnodige fouten gemaakt, maar toch wijkt het resultaat af van het beoogde resultaat. Men kan hiervan leren en het levert bovendien een interessant verhaal op.

Wat wil je het publiek van experts meegeven?

Zorg in eerste instantie voor een omgeving waarin partijen in staat zijn te experimenteren en te leren. En daarnaast: omarm het gedachtegoed van het Instituut voor Briljante Mislukkingen en laten we gezamenlijk een ‘Briljant Failure Award Shopping’ programma gaan opzetten en uitvoeren.

Wat is jouw persoonlijke visie op het thema: ‘De toekomst van retail: leren van het verleden’?

Je leert niet alleen van successen, maar ook van zaken die anders zijn gelopen dan gepland. Next-Generation shopping vereist het leren en combineren van ervaringen met andere sectoren.

‘If we knew what we are doing, we wouldn’t call it innovation’

Kom jij ook naar ShoppingTomorrow: The Kick-Off? Meld je nu aan! Bekijk hier de rest van het goed gevulde programma.

Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.