De wereldwijde e-commercemarkt groeit hard, met een verwachte groei van 17% in 2017

De B2C e-commercemarkt zal naar verwachting wereldwijd stijgen naar $1,84 biljoen in 2017. Hiervan bezit Azië zelfs 50% van de e-commercemarkt en Australië en Turkije tonen de grootste omzetgroei met respectievelijk 40% en 31%. Dit blijkt uit de cijfers van het Global E-commerce Report 2017, dat door Ecommerce Europe en Ecommerce Foundation is gepubliceerd

De wereldwijde e-commercemarkt groeit hard, met een verwachte groei van 17% in 2017

China blijft de grootste B2C e-commercemarkt met meer dan $681 miljard omzet, gevolgd door de VS met $ 438 miljard en het Verenigd Koninkrijk met $196 miljard. De gemiddelde uitgave per e-shopper is sinds 2016 toegenomen tot $1425 per persoon per jaar, met een jaarlijkse groei van 7,4%.

Social media invloed op aankopen

Het rapport toont een correlatie tussen social media en e-commerce trends. Meer dan 53% van de consumenten verklaart dat sociale media hun online shopgedrag beïnvloedt. Bovendien deelt meer dan 34% zijn/haar mobiele aankoop en online ervaringen via sociale media. Ook blijft Facebook het meest populaire social media platform voor consumentenfeedback wereldwijd (gemiddeld 46%).

 

Meer weten?

Lees hier het gehele persbericht van Ecommerce Europe.

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.