Consumentenonderzoek naar Handelsplatformen

We zien dat online handelsplatformen een steeds belangrijkere plek innemen in het (r)etaillandschap. Van grote (inter)nationale spelers zoals Amazon, Ebay, Marktplaats, Bol Plaza en FashionChick tot kleine lokale collectieven zoals 9Straatjes, Locals United en CatchtheBlueFish. Hoe kies je het juiste platform om handel mee te bedrijven? Voor een goede keuze is het belangrijk om te weten hoe consumenten handelsplatformen zien en gebruiken. De expertgroep handelsplatformen is daarom hiernaar een consumentenonderzoek gestart.

Consumentenonderzoek naar Handelsplatformen

Bekendheid en gebruik onder consumenten

Het onderzoek richt zich op de bekendheid en het gebruik van handelsplatformen onder Nederlandse consumenten. Welke platformen worden vooral gebruikt voor oriëntatie, welke vooral voor aankoop? Hoe gedragen verschillende shoppertypes zich?

Het onderzoek wordt uitgevoerd door marktonderzoekbureau DirectResearch, die een steekproef van 1.250 Nederlandse consumenten verzamelt. Hiermee zijn uitspraken over zowel de gemiddelde Nederlander als specifieke subgroepen mogelijk.

Shopping2020

Het onderzoek vindt plaats in het kader van onderzoeksprogramma Shopping2020. Daarin onderzoeken we met 26 experts van onder meer Marktplaats Zakelijk, Schoenenreus en Coltex de rol van online handelsplatformen in toekomst van het winkelen.

Terug naar het nieuwsoverzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.