20 pagina’s over Shopping2020 in RetailTrends

In de 111e editie van RetailTrends worden circa 20 pagina’s besteed aan Shopping2020. De special bevat alle ins en outs over het Shopping2020 traject. Wijnand Jongen (directeur Thuiswinkel.org) en Jorij Abraham (Projectmanager Shopping2020) vertellen over de enorme groei die het onderzoeksprogramma heeft gemaakt en hoe ze dit nooit eerder zo hadden voorzien in een uitgebreid interview.

In de special wordt ook uitgebreid ingegaan op het onderzoek door GfK in samenwerking met Shopping2020 onder bijna 12.000 consumenten. Opvallend in het GfK-onderzoek is het verschil in verwachtingen over de impact van online. In de huidige retailmarkt is het 83% van de omzet nog steeds offline. De consument verwacht dat omzet in 2020 voor 48% bestaat uit offline aankopen en 52% online aankopen. De experts hebben andere verwachtingen: 64% van de omzet zou uit offline aankopen bestaan en de overige 36% uit online aankopen.

20 pagina’s over Shopping2020 in RetailTrends

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.