Revenue Optimization (2015)

Uit ShoppingTomorrow
(Doorverwezen vanaf Revenue Optimization)
Ga naar: navigatie, zoeken
Mogelijk gemaakt door
VANAD GROUP.png
Ism-logo.png
Host/Voorzitter
Arthur Nederlof1.jpg
Arthur Nederlof
Jurjen Jongejan1.jpg
Jurjen Jongejan
Sr. Conversie-optimalisatie Consultant & Online Marketing Director
ISM eCompany

Leden expertgroep
Bas Jansen, Conversion Specialist, Google
Bert Middendorp, Manager eCommerce, Hunkemöller International B.V.
Denise Visser-Koot, User Experience Strateeg, Bol.com
Eduard Plate, Consultant/Directeur, Plate Marketing Retail Management
Giuseppe Hentenaar, hoofd Conversie Optimalisatie, Suitsupply
Guido Jansen, Global CRO Lead, Randstad
Kristof Vervliet, eCommerce Manager, Difrax
Lars de Kock, Directeur, Totaalmarkt.nl
Merce Willekens, Head of site experience and merchandising, Philips
Milo Patiniott, Experience Optimization Manager, Revenue Optimization (2015)
Renate Gvozden, E-commerce Manager, Unlimited Sports Group
Ria van Kempen, Docent Online Marcom, Consultant, Examinator, Hogeschool van Amsterdam
Rogier Schmit, Director Digital Service, T-Mobile
Rudger de Groot, Digital Optimizer / Eigenaar, Mintminds
Saskia de Romph, E-commerce category management, Intergamma
Siad Awwad, CEO, Kleertjes.com
Naar de expertgroep
Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png

Revenue Optimization door conversie-optimalisatie in 2020

Het aantal online kopers in Nederland vlakt af. Steeds meer Nederlanders hebben inmiddels wel eens iets via internet besteld. Daarnaast stijgt het aantal webshops ieder jaar nog steeds. Met een gelijkblijvend aantal kopers en een stijgend aantal webshops neemt de concurrentie toe. Retailers zijn elkaar online steeds maar aan het verdringen. Daarbij komt er steeds meer concurrentie uit het buitenland. Dat betekent dat het trekken van nieuwe bezoekers voor (online) retailers steeds moeilijker en duurder wordt. Conversie-optimalisatie wordt voor retailers dus een steeds belangrijker onderdeel van de online strategie. Hoe realiseer je meer omzet uit evenveel bezoekers met een denderende conversie-machine?

Onderzoeksvraag: Hoe optimaliseren we de conversie in 2020


Concrete vraagstukken

In de expertgroep Revenue Optimization, met als thema ‘conversie-optimalisatie’, nemen we belangrijke deelvragen onder de loep zoals:

  • Welke plaats heeft conversie-optimalisatie binnen de organisatie?
  • Welke capabilities zijn nodig?
  • Hoe richt je het proces in?
  • Welke conversie-tools zijn onmisbaar?
  • Hoe breng je de customer journeyDe reis die een consument aflegt voordat hij een product koopt. in kaart?
  • A/B testen: hoe ga je om met multi-device en fysieke winkels?
  • Wat zijn de laatste trends op het gebied van conversie-optimalisatie? Realtime personalisatie, profiling, analyse van shopgedrag in de fysieke winkel etc.


De vraagstukken behandelen we niet alleen vanuit een theoretische benadering, maar ook door het uitwerken van één of meerdere praktijkcases.


Buttonbp.png