Nieuws

Uit ShoppingTomorrow
Ga naar: navigatie, zoeken
Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png
Download shoppingtomorrow rapporten groot.jpg
Agenda
woensdag 25 april 2018 · 12:00 17:00
Voorzittersoverleg
Nader te bepalen
woensdag 16 mei 2018 · 09:30 18:00
ShoppingTomorrow de kick-off
NBC, Nieuwegein
woensdag 14 november 2018 · 12:00 18:00
ShoppingTime
Nader te bepalen

meer agenda items...

Nieuws
Online verkopen in Amerika
16 februari 2018
Consumenten hebben verschillende digitale identiteiten
15 februari 2018
Hoe kun je klanten herkennen over de verschillende kanalen van je winkel?
14 februari 2018

meer nieuws items...

Online verkopen in Amerika
E-commerce heeft een groot groeipotentieel in de Verenigde Staten van Amerika. Met een internetpenetratie van circa 85%, waarvan ongeveer 65% gebruikmaakt van internet om online aankopen te doen, is de e- commercemarkt een van de grootste ter wereld. Daarnaast geeft een Amerikaan gemiddeld $ 2.216,- per jaar aan online aankopen uit. Kortom, in Amerika liggen mooie kansen voor Nederlandse retailers. Maar waar moet je op letten als je in Amerika wilt verkopen? ...
16 februari 2018
Consumenten hebben verschillende digitale identiteiten
Bedrijven digitaliseren in hoog tempo en consumenten doen steeds meer online. Er ontstaan steeds meer ecosystemen waarin consumenten grote hoeveelheden data delen. De bereidheid tot het delen van data wordt in belangrijke mate bepaald door de context, het gevoel van veiligheid en de waarde van deze data voor de consument. Het delen van data betekent echter niet dat de consument ook voldoende goed begrijpt wat er met de data gebeurt en hoe deze worden gebruikt. Consumenten gedragen zich daardoor online steeds verschillend en delen data op niet consistente wijze, een zogenaamde privacy-paradox. ...
15 februari 2018
Hoe kun je klanten herkennen over de verschillende kanalen van je winkel?
“Als je de consument een onvergetelijke customer journeyDe reis die een consument aflegt voordat hij een product koopt. geeft, vergeeft hij je bijna alles.” Dit is wat we allemaal hopen, maar eigenlijk niet altijd geloven. Steeds vaker zien we dat retailers denken in beperkingen en grenzen omdat ze bang zijn de privacy van een consument te schaden. Maar we denken ook zoveel mogelijk informatie nodig te hebben om relevant te zijn voor de consument. Dit is de grootste uitdaging om als retailer een echte connected store te zijn. De expertgroep Connected Stores van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow is op deze uitdaging gedoken en beschrijft de bevindingen in haar bluepaper. ...
14 februari 2018
De belangrijkste succesfactoren in b2b digital commerce
In b2c heeft digital commerce al een hoge vlucht genomen, maar ook in b2b is de impact van e-commerce enorm, zowel qua effect op de hele waardeketen als qua omvang. Maar hoe zorg je ervoor dat je b2b-onderneming digital commerce goed implementeert? Waar houd je rekening mee en hoe maak je de juiste keuzes? De expertgroep B2B Digital Commerce van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow geeft in haar bluepaper en verschillende video’s antwoord op de vraag: “Wat zijn de belangrijkste succesfactoren in b2b digital commerce?” ...
13 februari 2018
Wat is de business case achter customer data management?
Het op de juiste manier verwerken van klantgegevens is essentieel om een optimale klantbeleving te bieden. Maar hoe doe je dat effectief als retailer? De expertgroep Customer Data Management van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft hier het afgelopen jaar onderzoek naar gedaan. In haar bluepaper werkt zij onder andere een CDM-model van een eerdere expertgroep verder uit waarmee bedrijven hun belangrijkste voordelen van optimale klantdata kunnen bepalen. ...
12 februari 2018
Hoe haal ik een hogere conversie met mijn mobiele website?
Steeds meer consumenten bezoeken websites met hun smartphone. Tegelijkertijd zien veel (online) retailers dat het conversiepercentage op smartphones achterblijft bij andere devices, met name in vergelijking met desktop. De vraag die retailers zich zouden moeten stellen, is: “Hoe realiseer je een hogere conversie op mobiel?” Een vraag waar de ShoppingTomorrow-expertgroep Revenue Optimization zich aan heeft gewaagd, en die centraal staat in hun bluepaper. ...
9 februari 2018
Uitdagingen en oplossingen voor foodretail
Het snelgroeiende segment fooddelivery (een groei van meer dan 30% in 2017 ten opzichte van 2016) zorgt voor veel logistieke uitdagingen. Voor foodretailers de taak om te zorgen voor een maximale klanttevredenheid met een gezond rendement. Wat is voor de verschillende marktsegmenten de optimale manier om online foodbestellingen thuis te bezorgen? ...
8 februari 2018
Personaliseer je e-commercecontactmomenten
Personalisatie geeft je klanten het gevoel écht begrepen te worden. Hierdoor komen zij vaker terug, kopen ze meer en zijn ze positiever over je winkel. Het inzetten van data om klantcontactmomenten te personaliseren, zoals het tonen van content, productaanbevelingen en zoeksuggesties en -resultaten, hoeft niet ingewikkeld te zijn. Maak het probleem klein in plaats van groot en volg de vier stappen van de expertgroep Personalized E-commerce van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow. ...
7 februari 2018
Van b2b2c naar business-to-human
Bedrijven bedienen steeds vaker meerdere markten, maar er wordt nog veel in hokjes zoals grootzakelijk, mkb, zzp of consument gedacht. Klanten zijn echter gewoon mensen die zowel thuis als op hun werk goed geholpen willen worden. Hoe ga je daar dus mee om? De expertgroep B2B2C Business-to-Human van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow gaat hier in haar bluepaper dieper op in. ...
6 februari 2018
Snel bezorgen is niet meer voldoende
De e-commercesector groeit hard. In het eerste halfjaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten € 10,66 miljard uitgegeven aan online bestedingen, 13% meer dan in dezelfde periode het jaar ervoor. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. De consument besteedt in 2017 niet alleen méér online, maar wordt ook steeds veeleisender over hoe en waar hij zijn bestellingen wil ontvangen. Vroeger namen consumenten genoegen met een verwachte levertijd van enkele dagen, tegenwoordig verwachten zij hun bestellingen de volgende dag al in huis te hebben. ...
5 februari 2018
Hoe kun je online verkopen in China?
Informatie en ervaringen delen om samen wijzer te worden over ondernemen in China; dat was de ambitie van de expertgroep E-commerce to China van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow. Om deze reden werd er een bootcamp gestart voor nOeser en het Van Gogh Museum. Welke tips heeft de groep voor een succesvolle online oversteek naar China? ...
2 februari 2018
Maak je retailonderneming toekomstbestendig met bouwstenen
Dat de retailsector onder druk staat, is geen nieuws. De leegstand neemt toe en veel mkb’ers hebben moeite zich staande te houden. De expertgroep SME Blueprint van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft onderzocht welke zes thema’s kunnen helpen bij een toekomstgerichte bedrijfsvoering. Het invullen van de bouwstenen is geen eenmalige exercitie, maar een continu proces. ...
1 februari 2018
De impact van de douane, btw en postale tarieven binnen cross-border e-commerce
Cross-border e-commerce groeit al enkele jaren drie keer zo snel als lokale e-commerce. Dit betreft niet alleen de e-commercestromen tussen de diverse EU-landen maar ook de verkoop vanuit Aziatische en Noord-Amerikaanse landen aan de Europese consumenten. Maar ook steeds meer Nederlandse fabrikanten en webshops opereren over de grens. Regelgeving rondom douane, btw en postale tarieven speelt een zeer belangrijke rol bij cross-border e-commerce. Reden voor de expertgroep E-fulfilment & Warehousing van ShoppingTomorrow om de ontwikkelingen in deze regelgeving en de impact ervan op de concurrentiepositie van het Nederlandse bedrijfsleven in kaart te brengen. ...
31 januari 2018
Wat is de meerwaarde van digitale transactiedata voor retailers?
Waar in het recente verleden retailers zich nog toelegden op fysieke winkels óf webwinkels, zien tegenwoordig steeds meer winkeliers de voordelen van een combinatie van beide kanalen. Hierbij is het wel van belang dat de klant zowel online als in fysieke winkels wordt herkend. Voor de meeste retailers is dat op dit moment nog niet het geval. Reden genoeg voor de expertgroep Payments van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow om te onderzoeken hoe dit wel mogelijk kan worden gemaakt. ...
30 januari 2018
Hoe krijg je SmartHome populair onder consumenten?
SmartHome is voor veel bedrijven een hot topic en is vaak onderdeel van trends en ontwikkelingen. Toch zien nog weinig consumenten de toegevoegde waarde ervan en is het vooral iets voor ‘technerds’. Wat is nodig om ‘gewone consumenten’ te overtuigen van SmartHome? Dit is de vraag die de expertgroep SmartHome van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow zich stelde tijdens afgelopen onderzoeksjaar. ...
30 januari 2018
Hoe collectieven kunnen bijdragen aan een vitale binnenstad
Door een overschot aan winkels, verouderde businessmodellen en online winkelen staan de binnensteden onder druk. Uit onderzoek van GfK blijkt dat 33% van de consumenten verwacht dat zij over vijf jaar minder vaak het stadscentrum gaan bezoeken om te winkelen. Collectieve initiatieven zijn noodzakelijk om binnensteden toekomstbestendig te maken. Maar welke interventies hebben (op lange termijn) de meeste toegevoegde waarde voor (de stakeholders) van de binnenstad? ...
29 januari 2018
De waarde van kunstmatige intelligentie en blockchain in de reissector
De reisbranche is wereldwijd een van de meest turbulente sectoren. Een sector die niet bang is om technologie in te zetten voor optimalisatie en conversie. De reiswereld is op een punt beland waarop ondernemingen alleen maar kunnen blijven voortbestaan als ze groot genoeg zijn, of als ze een duidelijk onderscheidende propositie innemen door de mogelijkheden van de steeds sneller ontwikkelende technologie volledig te benutten. Hoe kunnen kunstmatige intelligentie en blockchain de branche verder helpen? ...
26 januari 2018
Doorpakken in duurzame stedelijke distributie
De toenemende aandacht voor duurzaamheid, luchtkwaliteit, deeleconomie en circulaire economie heeft samen met de groeiende stedelijke bevolking grote invloed op de stadsdistributie. Het gedrag van de ontvangers van pakketten en zendingen verandert (zowel in b2b als in b2c) en we staan nog maar aan het begin van de mogelijkheden die digitalisering en robotisering met zich meebrengen. Welke mogelijkheden zijn er om te kunnen (blijven) voldoen aan de wensen van de betrokkenen en te komen tot een toekomstbestendige winkelbevoorrading van de Nederlandse steden? ...
26 januari 2018
Hoe zorg je voor een optimale klantbeleving?
Customer experience management is een hot topic in het bedrijfsleven. Ook in de retail begint de klantervaring een steeds belangrijker onderwerp te worden naarmate de digitalisering van de markt en het koopgedrag van consumenten in een steeds sneller tempo veranderen. De expertgroep Customer Experience Management van ShoppingTomorrow is dieper in dit onderwerp gedoken en heeft een Customer Experience Maturity Assessment ontwikkeld waarmee retailers kunnen checken waar zij staan op dit gebied ...
25 januari 2018
Hoe verander je in een succesvolle omnichannel organisatie?
Klanten zien jouw bedrijf of webshop als merk en niet als afzonderlijke kanalen. Om die kanalen optimaal met elkaar te verbinden, is het noodzakelijk om omnichannel te worden. Omnichannel is de integratie van alle fysieke kanalen (offline) en digitale kanalen (online) om een uniforme klantervaring te bieden. Bij de implementatie van een omnichannelprogramma moet je zorgvuldig rekening houden met de drie belangrijkste succesfactoren: leiderschap/sponsorship, projectmanagement en verandermanagement. Hoe omnichannel je nu bent en welke stappen je moet ondernemen om te kunnen groeien, kun je ontdekken met de ‘Go Omnichannel’-scan. ...
25 januari 2018
Hoe ziet de e-fulfilment van de toekomst eruit?
Hoe worden e-commercepakketten in de toekomst vervoerd, afgeleverd en ontvangen en wat gaat er eigenlijk gebeuren met de winkels in de binnenstad? De veranderingen in de e-commercemarkt doen grenzen vervagen. Veel nieuwe soorten partijen treden toe en de markt versnippert. Welke partijen gaan de concurrentiestrijd overleven, en als de online verkopen de offline verkopen gaan overtreffen, welke logistieke concepten zijn dan nog houdbaar? ...
25 januari 2018
Tijd voor transformatie: verander vandaag
Na een jaar intensief samenwerken in onderzoeksplatform ShoppingTomorrow hebben de 620 deelnemers uit de retail-, reis- en financiële wereld een nieuw kennisboek opgeleverd met actuele onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en de b2c-markt. De rode draad in het boek is transformatie. ...
24 januari 2018
De kansen van conversational commerce
Hoewel conversational commerce in Nederland nog aan het begin van de ontwikkeling staat, verwacht de expertgroep van ShoppingTomorrow dat het binnen korte tijd een grote vlucht gaat nemen. Conversational commerce is het doen van aankopen via een-op-eenconversaties met een bedrijf, waarbij gebruik wordt gemaakt van messaging, chat of voice technology. Maar in hoeverre is de Nederlandse consument bereid het aankoopproces via conversational commerce te laten verlopen? Waar liggen de kansen? ...
24 januari 2018
Webwinkel Vakdagen 2018: waarom je het niet mag missen
Over een paar dagen is het eindelijk zover: de Webwinkel Vakdagen op 24 en 25 januari! Wil jij ook twee dagen lang ervaringen uitwisselen met 11.000 vakgenoten? In de elf themazalen en de grote keynotezaal worden meer dan tweehonderd inspirerende sessies verzorgd door sprekers als Pieter Zwart (Coolblue), Adriaan Thierry (Sonos), Olivier van Duijn (Marktplaats) en natuurlijk de ShoppingTomorrow-expertgroepen. ...
18 januari 2018
Sneak-preview: het nieuwe ShoppingTomorrow-boek
De ShoppingTomorrow-expertgroepen hebben ook dit jaar weer hard gewerkt om naar de ontwikkelingen in de digitale wereld te kijken. Gezamenlijk zijn zij in uiteenlopende onderwerpen gedoken met als doel om BV Nederland verder te helpen. Dit jaar liepen de maar liefst 27 expertgroepen uiteen van Personalized E-commerce tot Omnichannel Organization en Future Retail City Center. Wat kun je in het nieuwe boek verwachten? ...
21 december 2017
Kerstmis zorgt voor 34% groei van gemiddelde weekomzet online retail
De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34% hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dit percentage is hoger dan van tevoren werd verwacht en dat heeft alles te maken met het winterse weer van de afgelopen anderhalve week. De totale online bestedingen rondom het kerstfeest komen daarmee dit jaar uit op € 928,6 miljoen, waarvan € 235 miljoen toe te schrijven zijn aan kerst. Een en ander blijkt uit een enquête onder de leden van Thuiswinkel.org, die in samenwerking met PostNL is uitgevoerd. ...
19 december 2017
Nederlandse consumenten besteden € 15,7 miljard online in eerste negen maanden van 2017
In het derde kwartaal van 2017 hebben Nederlandse consumenten online € 5,0 miljard uitgegeven aan producten en diensten. Daarmee komen de online bestedingen in de eerste negen maanden op € 15,7 miljard uit, een stijging van 14% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. ...
12 december 2017
ShoppingTomorrow Bluepapers 2017: een kijkje achter de schermen
Op maandag 4 december was het zo ver: de deadline voor het inleveren van de bluepapers door de expertgroepen. Na een jaar lang hard werken aan relevante onderzoeken binnen verschillende expertisegebieden, mag dit met recht een hoogtepunt genoemd worden. Ook dit jaar was er weer een breed scala aan onderwerpen; van stadsdistributie tot conversieoptimalisatie en toekomstige winkelgebieden. Bovendien zijn er dit jaar zelfs twee B2B-expertgroepen. ...
4 december 2017
Sinterklaas geeft in 2017 € 358 miljoen online uit
Ook dit jaar heeft Sinterklaas de weg naar de Nederlandse webwinkels weer gevonden. In de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond besteedt de goedheiligman € 358 miljoen online aan sinterklaasproducten. Hiermee zorgt hij in deze periode voor een gemiddelde weekomzet die 31% hoger ligt dan in een reguliere week in 2017, zo stellen de leden van Thuiswinkel.org. Dit blijkt uit een onderzoek van de belangenvereniging, dat in samenwerking met PostNL is uitgevoerd. ...
2 december 2017
Vince Vlogs bij ShoppingTime 2017
Vincent Romviel, jurist bij Thuiswinkel.org, bracht namens Vince Vlogs een bezoek aan ShoppingTime. Op de nieuwe locatie Landgoed Zonheuvel in Doorn sprak hij met een aantal experts en sprekers. Ben je benieuwd wat deze bezoekers aan Vincent te vertellen hadden? Bekijk dan de vlog! ...
21 november 2017
Online omzet groeit met 25% rond Sinterklaas
Sinterklaas zorgt ook dit jaar weer voor veel extra omzet bij de Nederlandse webwinkels. Dit blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van Thuiswinkel.org en PostNL. Leden van de belangenvereniging verwachten dat de online bestedingen 25% hoger komen te liggen dan in een reguliere week. Hiermee komt het groeipercentage ongeveer overeen met dat van vorig jaar. ...
17 november 2017
Uitdagingen op mobiel en de campagne van ABOUT YOU: ShoppingTime 2017
Dit jaar voor het eerst op een nieuwe locatie: ShoppingTime vond op 15 november plaats bij Landgoed Zonheuvel in Doorn. Dit jaar vond ShoppingTime plaats op een nieuwe locatie: op 15 november jl. waren we te gast bij Landgoed Zonheuvel in Doorn. De expertgroepen konden daar onder andere de puntjes op de i zetten voor hun bluepapers die tijdens de Webwinkel Vakdagen in januari 2018 worden gepresenteerd. Daarnaast gaf Ine Polak van GfK inzicht in de resultaten van het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek, vertelde ABOUT YOU over hun online fashion-platform en nam Gilbert Gooijers ons mee naar de studiereizen van ShoppingTomorrow. ...
16 november 2017
Download de presentaties van ShoppingTime
Download nu de presentaties van Gilbert Gooijers en Ine Polak, keynotes tijdens ShoppingTime 2017. ...
16 november 2017
70% van de jongeren shopt mobiel
Het is geen geheim dat de Nederlandse e-commercesector al geruime tijd in de lift zit en indrukwekkende groeicijfers laat zien. Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders. ...
15 november 2017
Hoe worden in 2022 e-commercepakketten vervoerd, afgeleverd en ontvangen?
De ShoppingTomorrow-expertgroep Innovation & E-Fulfilment richt zich op innovatieve onderwerpen uit het e-fulfilment programma van de Topsector Logistiek.Tijdens de afgelopen expertgroepsessies hebben de experts vijf jaar in de toekomst gekeken. Hoe worden in 2022 onze e-commercepakketten vervoerd, afgeleverd en ontvangen?

Om inzicht te krijgen in de verwachtingen voor de toekomt heeft de expertgroep een enquête uitgezet. Bekijk hier de resultaten. ...

14 november 2017
Groei van online bestedingen het grootst binnen Health & Beauty in Q3
In het derde kwartaal groeide de online omzet het hardst binnen de productcategorie Health & Beauty. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, gaf de Nederlandse consument tussen juli tot en met september 2017 online 57% meer uit binnen deze categorie. Dit blijkt uit cijfers van de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die halverwege december wordt gepubliceerd. ...
10 november 2017
Hoe bouw je het perfecte B2B e-commerce team
E-commerce doe je er niet ‘even bij’. Wil je als B2B organisatie serieuze resultaten boeken met e-commerce, dan zul je ook serieus op e-commerce moeten inzetten en er een team op zetten. Hoe stel je dat team samen? Die vraag beantwoorden de experts in deel 4. ...
8 november 2017
Philips Experience Tour: duurzaamheid & innovatie
Woensdagmiddag 1 november waren we welkom bij Philips Lighting op de High Tech Campus in Eindhoven. Hier begon om 14.00 Woensdagmiddag 1 november waren we welkom bij Philips Lighting op de High Tech Campus in Eindhoven. Hier begon om 14.00 uur het derde voorzitters- en gastherenoverleg van 2017. Inge trapte de bijeenkomst af en bracht iedereen op de hoogte van de laatste stappen in het programma richting de Webwinkel Vakdagen. ...
3 november 2017
B2C en B2B versmelten: wees je concurrent voor
Of je nu een B2C of een B2B pure player bent, veel ondernemingen zien de ‘klantgrenzen’ vervagen. Je kunt deze bijvangst voor lief nemen of je kunt dit gaan uitbouwen. Maar waar moet je dan op letten? E-commerce experts van o.a. BCC, Greetz, Jacobs Douwe Egberts, Makro en PostNL geven antwoord via de expertgroep B2B2C. Het belangrijkste: niet te lang praten maar gewoon beginnen en dan bijsturen! ...
2 november 2017
Gilbert Gooijers: geen Retail Apocalyps, er is nog hoop
Woensdag 15 november vindt ShoppingTime plaats. Gilbert Gooijers, CEO en Founder van CM Payments is een van de keynotesprekers tijdens dit event en neemt ons daarbij mee in de take-aways van de New York City Techtrip die in september dit jaar plaatsvond. Wij interviewden Gilbert voor een sneakpreview van zijn presentatie om te zien wat we met zijn allen kunnen verwachten. ...
31 oktober 2017
Hogescholen lanceren Retail Innovation Platform
Gisteren, tijdens DRIVE festival 2017 in Eindhoven, hebben 8 hogescholen waaronder de Hogeschool van Amsterdam, bekend gemaakt te gaan samenwerken op het gebied van retailinnovatie. Van de Stichting Innovatie Alliantie hebben zij een subsidie gekregen om het Retail Innovation Platform in het leven te roepen. ...
26 oktober 2017
Met ShoppingTomorrow naar New York City: Welkom in Silicon Alley
De technologiesector in New York City kan niet over het hoofd worden gezien. Silicon Alley, zoals het high-tech ecosysteem van Manhattan en omgeving wordt genoemd, doet haar voordeel met de concentratie van bedrijven, mensen en kapitaal. In Silicon Valley, ofwel San Francisco en omgeving, ben je al gauw uren aan het reizen om ergens te komen. In New York City neem je de metro en ben je in no-time bij elke ‘captain of (tech) industry’. ...
25 oktober 2017
Primeur: gloednieuw platform ABOUT YOU stelt zich voor op ShoppingTime
Het was haast niet te missen. Aanwezig op TV, radio, Facebook en fysieke billboards: de teasercampagne van ABOUT YOU. Een teasercampagne, want het nieuwe online platform deed er alles aan om mysterieus te blijven. In de campagne stelt het merk zichzelf voor als ‘Europa’s meest persoonlijke online fashion store’. Op 10 oktober ging de website live, mét hoge welkomstkortingen. De visie van ABOUT YOU: “Online winkelen moet leuk, inspirerend en meer zijn dan gewoon op een item klikken om in je winkelwagentje te stoppen.” ...
24 oktober 2017
De wereldwijde e-commercemarkt groeit hard, met een verwachte groei van 17% in 2017
De B2C e-commercemarkt zal naar verwachting wereldwijd stijgen naar $1,84 biljoen in 2017. Hiervan bezit Azië zelfs 50% van de e-commercemarkt en Australië en Turkije tonen de grootste omzetgroei met respectievelijk 40% en 31%. Dit blijkt uit de cijfers van het Global E-commerce Report 2017, dat door Ecommerce Europe en Ecommerce Foundation is gepubliceerd. ...
23 oktober 2017
KPI’s in B2B digital commerce
Meten is weten. Zeker in B2B digital commerce! Maar weet jij precies wat je moet meten? De expertgroep praat deze keer over het bepalen van de meest relevante KPI’s. Tip van de sluier: maak twee dashboards. En vergeet vooral niet om je online klant offline aandacht te geven. ...
13 oktober 2017
Inhousing voor HAS studenten e-Business bij Coop Supermarkten
Donderdagochtend 12 oktober verwelkomde Coop Supermarkten vijftien studenten van de specialisatie Food e-business van de HAS Hogeschool. Deze inhousing vond plaats bij het Servicekantoor van Coop in Velp. Gezien de connectie van de HAS met Thuiswinkel e-Academy en de connectie die Coop heeft met Thuiswinkel.org (aanstaand lid en deelnemer bij ShoppingTomorrow), waren wij in staat deze twee partijen te koppelen. De ochtend bestond uit een rondleiding door het servicekantoor, twee presentaties, een interactieve quiz en een lunch. ...
13 oktober 2017
Wij hebben een Chinese droom: 6 pitches, 2 plaatsen
Op een heerlijke nazomerse middag, met uitzicht op hartje Amsterdam, is het dan eindelijk zover: de pitches om een felbegeerde plaats voor de China bootcamp te bemachtigen. Vandaag krijgen ondernemers de kans op hulp van onze vijftien experts bij het verwezenlijken van hun droom: verkopen in China. Zes bedrijven zijn uitgekozen om hun idee te pitchen. De twee beste pitchers winnen een bootcamp. De sprekers hebben daarom slechts één doel: indruk maken op de experts. ...
11 oktober 2017
Toekomstbestendig zijn als mkb’er, wat zijn de bouwstenen?
Wat zijn de bouwstenen voor een succesvol, toekomstbestendig businessmodel voor kleine tot middelgrote retailondernemers? Dat is waar de ShoppingTomorrow-expertgroep SME Blueprint zich mee bezig houdt. Tijdens de presentatie op Shopping Today 2017 vertelde Gideon Schipaanboord van GuiltyPeople, voorzitter van de expertgroep, over de tussentijdse resultaten. ...
4 oktober 2017
Shopping Today-casus: Holbox vindt zichzelf opnieuw uit met KartonnenWinkel.nl
Holbox is een zakelijk familiebedrijf uit Echt dat kartonnen displays voor retailers maakt. Ze verzorgen alles zelf, van de eerste schets naar productie tot en met het transport naar de winkel. Chantal Hol, CCO bij Holbox, vertelt hoe deze ‘traditionele’ onderneming niet alleen is gedigitaliseerd, maar zichzelf ook heeft bewezen in de consumentenmarkt. KartonnenWinkel.nl is een verrassende webshop waar je gepersonaliseerde kartonnen stand-ups, accessoires, cadeauverpakkingen en zelfs meubels kunt bestellen. ...
3 oktober 2017
De een-op-eenbeleving verslaat platformen als bol.com, Zalando en Amazon
In het geweld van grote platformen als bol.com, Zalando en Amazon is het moeilijk om als retailer te overleven. De Nederlandse e-commercebranche groeit maar langzaam naar een volwassen markt. Opvallend is dat deze groei van de e-commercemarkt veel parallellen heeft met de opkomst van de supermarkten in Nederland in de jaren negentig. Net als in supermarktenland is er binnen e-commerce plaats voor een à twee grote platformspelers, plus een paar nichespelers. Maar is de strijd eigenlijk al wel beslist? Winnen platformen echt alles vanwege hun schaalgrootte in de zin van het aantal bezoekers en een breed aanbod? ...
2 oktober 2017
Meer nieuws...