Kernbevindingen Shopping2020

Uit ShoppingTomorrow
Ga naar: navigatie, zoeken
Mogelijk gemaakt door
Thuiswinkel Org Horizontaal RGB.jpg
Gastheer/Voorzitter
Jorij Abraham1.jpg
Jorij Abraham
Programma manager
Thuiswinkel.org

Milou Swens1.jpg
Milou Swens
Projectmanager
Thuiswinkel.org

Leden expertgroep
Naar de expertgroep

Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png

Het is onmogelijk om 20 rapporten bestaande uit meer dan 1.600 pagina’s samen te vatten in een paar woorden. Iedere expertgroep had een eigen thema en dook diep de materie in. Daarom kan dit hoofdstuk ook niet meer zijn dan een samenraapsel van de belangrijkste trends voor de retail, verdeeld over vier kapitelen: de Markt, de Consument, de Technologie en de Concurrentie.

Hoofdstuk 1 De retailmarkt van 2020

Hoe ziet de online retailmarkt er in 2020 uit? Hoe ontwikkelen de individuele segmenten zich? Lees verder
1. De online retailmarkt in 2020 | 2. De totale retailmarkt in 2020

Hoofdstuk 2 De consument van 2020

Hoe ziet de consument eruit in 2020? Welke invloed heeft hij op de retail? Welke andere consumententrends zijn in opkomst? Lees verder
1. De digitale grijsaard | 2. De consument wordt almachtig | 3. De consument gaat delen | 4. Andere consumententrends

Hoofdstuk 3 De technologie van 2020

Welke invloed heeft technologie op de retail? In welke maten smelten online en offline samen? Via welke media kopen we allemaal? Lees verder
1. De consument bepaalt | 2. Online en offline versmelten | 3. Via welke media kopen we?

Hoofdstuk 4 De concurrentie van 2020

Hoe ontwikkelt de Nederlandse e-commerce markt zich? Welke impact hebben Amazon, Apple, Google, eBay, Rakuten en Alibaba op de Nederlandse e-commerce markt. Lees verder
1. Marktconcentratie | 2. Internationalisatie | 3. Amazon | 4. Ebay | 5. Apple | 6. Google | 7. Facebook | 8. Rakuten | 9. Alibaba Groep

Hoofdstuk 5 Shopping in 2020 – Hoe verder?

Hoe ziet de samenhang van online en offline kanalen er in 2020 uit? En hoe verandert het koopgedrag van de consument hierdoor? Uiteindelijk zal elk bedrijf moeten meegaan en op kansen inspelen, maar op wat voor manier en hoeveel moet een bedrijf investeren? Lees verder
1. It's the user, stupid! | 2. Verander je business model | 3. Fail faster! | 4. Hoe verder? Groot & klein