Handelsplatformen (2014)

Uit ShoppingTomorrow
(Doorverwezen vanaf Handelsplatformen)
Ga naar: navigatie, zoeken
Mogelijk gemaakt door
MP.jpg
Magnus2.png
Gastheer/Voorzitter
Stanja Mau-Sjoe1.jpg
Stanja Mau-Sjoe
Strategy & Marketing Manager
Marktplaats.nl

Axel Groothuis1.jpg
Axel Groothuis
Partner
Magnus

Leden expertgroep
Anthea Vlasman Boeijen, Beleidsmedewerker juridische zaken,  , MODINT
Arie van Bijnen, Sales director, Miele
Carolien Hotting, Ecommerce Manager, Coltex
Dennis Beute, Algemeen Directeur, ANWR-GARANT Nederland b.v.
Dennis van den Hoek, Director of Ecommerce, Crocs Inc
Detmar Barneveld, Sales Manager Netherlands, Fossil Europe
Dirk de Bruijn, Freelance e-commerce projectmanager en scrum master, Novisom
Eduard Plate, Directeur, Wijnservices.nl
Elise van Oorschodt, Marketing & Communicatie Manager, Schoenenreus
Ferry den Hoed, Raad van Advies, ANWB
Freek Wiesenhaan, Managing Director, Hansgrohe
Hiske de Jong, Founder & owner, Catchthebluefish.com
Jantie van der Laan, Eigenaar, Fair Basics
Jeffrey Sterken, Ecommerce Project Manager, Expresso Fashion
Jochem Boot, Management Consultant, Eurogroup Consulting
Jose Luken, marketing manager, Hans Grohe
Marieke Bussink, Sales Coordinator Benelux, Fossil Europe BV
Martijn van Herwaarden, Accountmanager E-commerce, Miele
Pam Brosens, E-commerce Director, Paula's Choice
Rene Teuwen, Ervaren interim- and change manager, management consultant, creative business development manager and innovator, TeuwenSchouten
Rens Tap, Kleding Econoom, Modint
Robin Gabriner, Consultant, Magnus
Thomas van Zundert, Manager Webshops Sanitair, DMG
Willem Weggeman, Commercieel Directeur, CollegeStyle
Naar de expertgroep

Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png


Hoofdstuk 1 Inleiding

Hoe zit het met de opkomst van handelsplatformen? Hebben handelsplatformen de toekomst?
Wat is eigenlijk een handelsplatform?
Als ik ook wil verkopen via handelsplatformen, hoe ga ik dan te werk? Lees verder
1. Typen handelsplatformen

Hoofdstuk 2 Trends

De afgelopen jaren maken online handelsplatformen steeds sneller ontwikkelingen door. Wat zijn eigenlijk de laatste ontwikkelingen op het gebied van handelsplatformen? En wat kunnen hiervan de implicaties zijn? In dit hoofdstuk vindt u een overzicht van de nieuwste trends op het gebied van handelsplatformen. Lees verder
1. Trends ten aanzien van handelsplatformen | 2. De toekomst van handelsplatformen

Hoofdstuk 3 Strategie & marketing mix

Wat is het nut van verkopen via handelsplatformen?
En wat zijn de gevaren?
Wat zijn concreet de zaken waar rekening mee gehouden dient te worden? Lees verder
1. Kansen die handelsplatformen kunnen bieden | 2. Gevaren gebonden aan handelsplatformen | 3. Marketing mix

Hoofdstuk 4 Handelsplatformen vanuit consumentenperspectief

Wat is het consumentenperspectief over handelsplatformen? Verschillen de type gebruikers per handelsplatform? Middels een consumentenonderzoek onder ruim 1600 Nederlanders is dit uitgezocht. De resultaten kunt u hier lezen. Lees verder
1. Bekendheid handelsplatformen | 2. Gebruik handelsplatformen | 3. Ergernissen handelsplatformen | 4. Verschillen in platform per shopper type

Hoofdstuk 5 Operations, ICT & implementatie

Welke zaken moet ik organiseren en hoe?

  • Delen van productdata
  • Order management
  • Logistiek
  • Customer service
  • ICT & Interfaces
  • Voorwaarden & juridische zaken

Wat kan ik hiervan door derde partijen laten doen? Waar moet ik op letten bij internationale samenwerkingen? Welke (contractuele) afspraken moet ik maken? Lees verder
1. Productdata | 2. Prijsstelling | 3. Voorraad | 4. Klantenservice | 5. Juridische zaken | 6. ICT | 7. Interne organisatie

Hoofdstuk 6 Handelsplatformen voor kleinere ondernemers

Hoe kunt u als kleine ondernemer het beste omgaan met handelsplatformen?
Hoe kunt u uw marketing hierop aanpassen?
En welke investeringen zijn hiervoor nodig? Lees verder
1. Keuze voor een platform als kleine ondernemer | 2. Benodigde investeringen | 3. Samenwerken met andere ondernemers via platformen

Hoofdstuk 7 China als rijzende ster

Hoe groot is de Chinese markt voor handelsplatformen?
Zijn Chinese handelsplatformen inmiddels al belangrijker dan de Westerse?
En hoe ziet het landschap van Chinese handelsplatformen er nou eigenlijk uit? Lees verder
1. De opmars van China | 2. China op de internationale markt | 3. Met China in zee

Hoofdstuk 8 Selectiecriteria voor de keuze van het juiste platform

Welke (type) samenwerking / handelsplatform past het beste bij uw bedrijf en doelstelling?
Hoe liggen de machtsverhoudingen en hoe kunt u daar mee omgaan? Hoe managet u de afhankelijkheid?
Hoe gaat u om met kanaalconflicten als die door deelname aan platformen ontstaan?

Op de gebieden van Operations & ICT, Marketing en Commercie geven wij aanbevelingen over waar het beste rekening mee gehouden kan worden indien u uw producten op een handelsplatform aan wilt bieden. In dit hoofdstuk vindt u een "boodschappenlijstje" met aandachtspunten hiervoor. Lees verder

Hoofdstuk 9 Conclusie

Wat is onze conclusie over de kansen die Nederlandse B2C bedrijven hebben bij de verkoop via handelsplatformen?

Lees verder