E-commerce gericht op Europa? Magazijnlocatie in Limburg

Uit ShoppingTomorrow
Ga naar: navigatie, zoeken
Download shoppingtomorrow rapporten groot.jpg
Agenda
woensdag 25 april 2018 · 12:00 17:00
Voorzittersoverleg
Nader te bepalen
woensdag 16 mei 2018 · 09:30 18:00
ShoppingTomorrow de kick-off
NBC, Nieuwegein
woensdag 14 november 2018 · 12:00 18:00
ShoppingTime
Nader te bepalen

meer agenda items...

Nieuws
Online verkopen in Amerika
16 februari 2018
Consumenten hebben verschillende digitale identiteiten
15 februari 2018
Hoe kun je klanten herkennen over de verschillende kanalen van je winkel?
14 februari 2018

meer nieuws items...

Publicatiedatum: 28 september 2016
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png

Op Europese schaal bezig met e-commerce? Kies dan een fulfilment partner in Limburg of Brabant. Dat is het advies van de ShoppingTomorrow-expertgroep e-Fulfilment & Warehousing aan bedrijven die Europees actief (willen) zijn.


Grenslocatie: lagere cut-off tijden

Op Shopping Today vertelden experts Henk Folmer (Prologis), Jeroen van Oosterhout (Ranpak) en Kees Martijn Segaar (Fadello) het al: de keuze van een magazijnlocatie is belangrijk voor de kosten en vooral de prestaties van de webwinkel. “Om landen als België en Duitsland goed te bedienen, zijn lage verzendkosten en late cut-off tijden een must. Hierbij is de keuze voor een magazijnlocatie essentieel”, vertelde Jeroen. Hoe dichter het magazijn namelijk bij de Duitse of Belgische grens ligt, hoe makkelijker de webshop kan aansluiten op de grote Europese logistieke knooppunten. “Als je vanuit een e-fulfilment magazijn in Limburg een pakket naar Duitsland wilt versturen, kun je een cut-off tijd van 19.00 uur in de avond hanteren, terwijl je bij een locatie in Brabant al 15.00 uur in de middag moet aanhouden”, vertelt voorzitter Roy Lenders (Districon). “Datzelfde geldt voor het verzenden van pakketjes naar België”.


Nationale verzendtarieven over de grens

Magazijn.jpg

Daarnaast bieden grenslocaties ook voordelen als het om verzendtarieven gaat, vertelt Roy. Doordat zuidwest-Nederland op maximaal 150 kilometer afstand ligt van omringende landen, en dus ook van de meeste pan-Europese verdeelpunten van internationale pakketvervoerders, hoeven pakketten niet eerst naar een nationaal verdeelpunt in Nederland gestuurd te worden, maar kunnen ze direct het internationale transitverkeer in worden gestuurd. Doordat de aansluiting op de logistieke netwerken van omringende landen zo gemakkelijk gaat vanuit zuidwest-Nederland, kan het zelfs zo zijn dat er nationale verzendtarieven worden gehanteerd in plaats van internationale.


Download de presentatie

Meer weten over de impact van magazijnlocatie op e-fulfillment? Download hier de presentatie van de ShoppingTomorrow-expertgroep op Shopping Today.



Terug naar het nieuwsoverzicht