Customer Data Management 2016

Uit ShoppingTomorrow
Ga naar: navigatie, zoeken
Mogelijk gemaakt door
Informatica.png
Squadra logo.png
Gastheer/Voorzitter
Marielle Verschoor1.jpg
Marielle Verschoor
Sales Specialist
Informatica

Roger Wegh1.jpg
Roger Wegh
Partner
Squadra

Leden expertgroep
Anjo van der Spek, CIO, DMG / De Mandemakers Groep
Corine Van Schie, Global CRM manager, Bugaboo
Danielle Hoekstra, Manager MDM, TechUnie/Sonepar
Hans Molenaar, Directeur, Beeckestijn Business School
Jan Bosse, Senior Director Sales Direct Europe, Office Depot International B.V.
Jos Schreurs, Partner, Squadra
Just van Weelden, Customer Data Expert, Aegon
Kamiel Beijer, Regional Alliances, Informatica
Laura van der Valk, CRM & Analytics Specialist, Nextail
Mario Suykerbuyk, Managing Director PostNL Data Solutions, PostNL
Michel Brakenhoff, CRM Manager, Metro Cash & Carry
Mirjam Haak, Manager Product Informatie Management, TechUnie/Sonepar
Peter Oosterwal, eBusiness development manager, PGZ International
Ronald Borst, Manager Business Development, B/S/H
Sven de Bie, E-commerce manager, Saint-Gobain Distribution
Naar de expertgroep

Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png
Deel Bluepaper:  Twitter.png  Facebook.png  Linkedin.png


Introductie

Volgens Gartner gelooft bijna 90% van de bedrijven dat de Customer Experience het belangrijkste domein wordt om de concurrentie te verslaan. Een integraal klantbeeld, ook wel de 360° view genoemd, wordt dan ook als een belangrijk middel gezien om dit gevecht aan te gaan. Dit is noodzakelijk om de klant als een uniek individu te herkennen, relaties effectief te managen, te differentiëren en zo de juiste producten en diensten aan te bieden. Steeds meer organisaties zijn zich er dan ook van bewust dat een sterk Master Data Management (MDM) fundament een belangrijke voorwaarde is om dit integraal klantbeeld te realiseren en de juiste beslissingen te kunnen nemen. Een fundament dat naast klantdata ook bestaat uit product-, leveranciers- en locatiedata. Hiermee kan de organisatie de klant "overtuigen" dat het een consistent beeld heeft van alle activiteiten ongeacht met welke afdeling of onderdeel de klant interactie heeft. Binnen deze expertgroep zal de focus liggen op klantdata.


Onderzoeksvraag:

Hoe haal je (meer)waarde uit klant data?


Subvragen:

• Wat zijn de belangrijkste trends die invloed hebben op Customer Data Management?

• Wat is de waarde van klant data?

• Wat zijn de belangrijkste obstakels bij het realiseren hiervan?

• Wie zijn de belangrijkste stakeholders, hoe creëer je ownership en wat is de juiste governance structuur?

• Wat zijn alternatieve oplossingen en architecturen en hun voor- en nadelen?

• Wat zijn de best business practices?


Mogelijke experts voor Customer Data Management:

Chief Marketing Officer, CRM Director, Customer Director, Chief Information Office, Chief Data Officer, Information Manager, Chief Digital Officer, Business Information Managers.


Branches:

Retail, Producenten/Fabrikanten.


Agenda:

  • 1ste meeting tijdens kick-off: 18 mei
  • 2de meeting:28 juni
  • 3de meeting: 30 augustus
  • Shopping Today (De Fabrique): 22 september
  • 4de meeting: 11 oktober
  • 5de meeting tijdens Shopping Time: 16 november
  • Deadline paper: 7 december


Aanmelden button.jpg
Button-expertgroepen.png


Deelname aan ShoppingTomorrow is uitsluitend voor B2C verkopende bedrijven (uitgesloten van de B2B expertgroep). De voorzitter heeft het eindoordeel over wie deelneemt in de groep.