Innovative Retail Technology 2018

Uit ShoppingTomorrow
Ga naar: navigatie, zoeken
Mogelijk gemaakt door
ClickNL.jpg
Inretail.jpg
KVK (nieuw per april 2018).jpg
Retailagenda kubus - klein 250x250.jpg
TuinbrancheNL.jpg
Logo UNETO-VNI.jpg.jpg
Hogeschool van Amsterdam.jpg
Host/Voorzitter
Jann de Waal1.jpg
Jann de Waal
Chief Executive Officer
ClickNL

Marcel Evers1.jpg
Marcel Evers
Manager Beleid & Advies
INretail

Marije Hovestad1.jpg
Marije Hovestad
Programmamanager
Kamer van Koophandel

Male picture.png
Marijke van Hees

Retailagenda

Frank van der Heide1.jpg
Frank van der Heide
Directeur Tuinbranche
Tuinbranche

Rob Wierenga1.jpg
Rob Wierenga
Hoofd Consumentenelectronica & Installatie-Retail
Uneto VNI

Jesse Weltevreden1.jpg
Jesse Weltevreden
Lector Online Ondernemen
Hogeschool van Amsterdam

Male picture.png
Tibert Verhagen
Associate professor E-business
Hogeschool van Amsterdam

Mayke Steeman1.jpg
Mayke Steeman
Project Management
Hogeschool van Amsterdam

Leden expertgroep
Dennis Lanson, Strategic Partnerships manager, Quince Amsterdam
Hermien Raedts, Research Retail Innovation, Hogeschool PXL (België)
Karlijn van den Berg, Management Team Member, IceMobile
Ludwig Landvreugd, CEO, Purmerend 360
Malaika Brengman, Professor Marketing & Consumentengedrag, Uni belgie
Marco Muthing, Commerical Director Benelux, Xplace
Tim Gielen, Digital Retail Experience Manager, DOBIT
Naar de expertgroep
Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png


Aanleiding


Als het gevolg van online concurrentie en veranderend consumentengedrag is de omzet onzeker en zijn de winstmarges bij veel retailers laag. Faillissementen zijn aan de orde van de dag en de verwachting is dat dit de komende jaren niet veel beter wordt. Tegelijkertijd groeit het aanbod van ‘retail-solutions’ die beogen om meer bezoekers de fysieke winkel in te krijgen. Hierbij zijn het vooral innovatieve technologieën zoals mobile loyalty apps, digitale passpiegels, heatmapping, interactieve schermen, geofencing en augmented reality applicaties die de retailer beterschap beloven. De grote vraag is echter of deze technologieën daadwerkelijk iets toevoegen in de zin dat ze werken en de retailer echt meer omzet opleveren? Een antwoord op deze vraag ontbreekt vooralsnog en er is bij retailers een duidelijke behoefte om meer kennis op te doen over de concrete mogelijkheden die innovatieve technologie hen biedt.


Doel

De expertgroep Innovative Retail Technology wil retailers helpen bij het verschaffen van inzicht in de effectiviteit van innovatieve technologie. Hiertoe worden concrete cases bij elkaar gebracht over de inzet van technologie in de winkel. De customer journeyDe reis die een consument aflegt voordat hij een product koopt. wordt hierbij als kader genomen zodat er kennis ontstaat over wat de effecten van diverse soorten technologie zijn op de verschillende fasen in het besluitvormingsproces van de klant. De verzamelde cases worden in een bluepaper gebundeld. Het doel van de bluepaper is om een gestaafd overzicht voor de retailsector te creëren en tevens om de individuele retailer van stuurinformatie te voorzien om een beslissing te kunnen nemen over de inzet van innovatieve technologie voor zijn/haar winkel.


Opzet onderzoek

Er wordt een data-driven benadering gehanteerd waarbij er wordt gemeten wat de effecten van geïmplementeerde technologie zijn op retail KPI’s (e.g., winkelbezoek, duur dat consumenten in de winkel zijn, aankopen, terugverdientijd). Om een volledig beeld te verkrijgen wordt er per case aandacht besteed aan de voor- en nadelen per technologie voor de retailer en de klant op het gebied van implementatie, kosten, wetgeving, regelgeving en ethiek besproken. De bluepaper zal een synthese bevatten van de belangrijkste bevindingen uit de cases waarbij de effecten van daadwerkelijk geimplementeerde innovatieve technologie zijn gemeten.


Aanmelden

Wil je als expert meedoen in deze expertgroep? Meld je dan aan via het formulier zodat wij dit kunnen voorleggen aan de voorzitter en host. Zodra wij meer weten over jouw eventuele deelname nemen wij contact met je op.


Aanmelden button.jpg


Bekijk ook de andere expertgroepen van ShoppingTomorrow 2018!