Nieuws

Uit ShoppingTomorrow
Ga naar: navigatie, zoeken
ShoppingTomorrow volgen?
Meld je aan voor de Nieuwsbrief!
Envelope closed.png
Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png
Download shoppingtomorrow rapporten groot.jpg
Agenda
donderdag 20 september 2018 · 00:00 00:00
Expertgroep 2B Food Delivery - Meeting 4
Shopping Today, DeFabrique, Maarssen
donderdag 20 september 2018 · 00:00 00:00
Expertgroep Cross-Border E-commerce 2018 - Meeting 5
n.t.b.
donderdag 20 september 2018 · 00:00 00:00
Expertgroep Circular Economy - Meeting 4
Shopping Today

meer agenda items...

Nieuws
Hoe draagt inzicht bij aan een betere klantervaring?
19 september 2018
Technologie redt de winkel?! Hoe consumenten reageren op nieuwe technologie
14 september 2018
Hema: De supermarkt opnieuw uitgevonden
14 september 2018

meer nieuws items...

Hoe draagt inzicht bij aan een betere klantervaring?
De technologische ontwikkelingen voor data management bieden b2b-bedrijven veel kansen om hun customer experience te verbeteren. Er is een explosieve groei aan beschikbare data, maar hoe kunnen b2b’s samen met hun ketenpartners de beschikbare data en inzichten slim inzetten? ...
19 september 2018
Technologie redt de winkel?! Hoe consumenten reageren op nieuwe technologie
Een overvloed aan technologie doet zijn intrede in de retail: virtuele spiegels, NFC-tags, augmented reality en beacons. Maar hoe bepaal je als retailer de toegevoegde waarde van deze toepassingen? Hoe reageren consumenten op de verschillende innovaties? Dr. Tibert Verhagen, Associate professor E-business (Hogeschool van Amsterdam) en Rob Wierenga, Hoofd consumentenelektronica en Installatie Retail (UNETO-VNI) geven namens ShoppingTomorrow-expertgroep Innovative Retail Technology een presentatie op Shopping Today (20 sept). ...
14 september 2018
Hema: De supermarkt opnieuw uitgevonden
De Chinese Hema is een ‘new retail’-supermarkt die in februari 2015 haar eerste winkel opende. Benieuwd naar deze supermarktketen? Lees hier de tweede blog van Wijnand Jongen, Directeur van Thuiswinkel.org, over de ShoppingTomorrow-studiereis naar China. ...
14 september 2018
‘KOL’ influencer marketing: mond-tot-mondmarketing op immense schaal
Eén van de nieuwste opkomende marketingtrends is influencer marketing. Benieuwd naar deze marketingtrend die over de hele wereld snel voet aan de grond krijgt? Lees hier de eerste blog van Wijnand Jongen, Directeur van Thuiswinkel.org, over de ShoppingTomorrow-studiereis naar China. ...
13 september 2018
Nooit meer het ongemak van een vergeten wachtwoord?
Wachtwoord vergeten, weer een nieuw account. Allemaal irritaties die de klant wegjagen. De expertgroep E-commerce Login en Identity doet onderzoek naar de voordelen van een generieke webwinkel login. Wat zijn de voordelen van het aanbieden van een externe login op je website? Moet de sector zelf met een alternatief komen voor bijvoorbeeld de social logins? Just Hasselaar, Policy Advisor Digital Transactions voor Thuiswinkel.org, vertelt namens de expertgroep over de mogelijkheden van het anders inrichten van online identity. ...
5 september 2018
Expertgroep Blockchain: Hoe relevant is deze technologie voor de retailketen?
Op donderdag 30 augustus stond de eerste bijeenkomst van de nieuwste expertgroep van ShoppingTomorrow op het programma. Uit onderzoek in de markt bleek dat er serieuze vraag naar informatie over blockchain was en daar speelt het onderzoeksplatform graag op in. Met voorzitter Stefan Taubert van CryptoTaub aan het roer kwamen afgelopen week ruim twintig blockchainexperts van uiteenlopende bedrijven uit het hele land bij elkaar in Zeist. Redacteur Richard van Welie doet verslag van de bijeenkomst. ...
4 september 2018
De customer journey: hoe helpt die je om succesvol te zijn?
Onder druk van de concurrentie zien steeds meer bedrijven zich genoodzaakt om persoonlijk en relevant te zijn in elke stap van de customer journeyDe reis die een consument aflegt voordat hij een product koopt.. Veel bedrijven hebben deze journey in kaart gebracht, maar vragen zich af hoe de klantkennis vertaald kan worden in stuurinformatie voor alle bedrijfsprocessen. De ShoppingTomorrow-expertgroep ‘Customer Engagement’ laat tijdens Shopping Today zien hoe je hierin succesvol kunt zijn. ...
23 augustus 2018
Het ideale bezorgmodel voor food
De online groei in food is enorm. Dat geldt voor zowel de bezorging van maaltijden als voor boodschappen. Ook de b2b-markt groeit fors en verandert snel. En bij groei horen uitdagingen. Daan Koek (PostNL) en Martin van Dam (GROUP7) vertellen namens de expertgroep ‘2B Food Delivery’ van ShoppingTomorrow over de uitdagingen in het bezorgmodel voor food. Hoe kun je omgaan met de uitdagingen die op je pad komen? Het doel van de expertgroep is het ontwikkelen van het ideale bezorgmodel voor food. ...
21 augustus 2018
Verbeter je b2b-ervaring: stel de klant centraal
B2b-bedrijven willen hun klanten de beste ervaring bieden, maar veranderingen zijn vaak moeilijk door te voeren. Hoe stel je de klant centraal binnen b2b en hoe verstevig je via een goede customer experience jouw positie in de keten? Namens de ShoppingTomorrow-expertgroep ‘B2B Experience’ beantwoordt Floris Nijdam deze vragen tijdens Shopping Today op 20 september. ...
16 augustus 2018
Vanuit business én ideële gronden transformeren naar een circulaire economie
De expertgroep Circular Economy is één van de nieuwe expertgroepen dit jaar en gaat kijken naar de kansen van de circulaire economie voor de Nederlandse retail. Wij vroegen gastheer Wouter de Wolf, marketingmanager Benelux Signify (voorheen Philips Lightning) en voorzitter Michiel Rutteman, managing consultant bij Capgemini naar hun verwachtingen voor het komende onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow. ...
2 augustus 2018
Hoe verbeter je de klantervaring in de supply chain?
B2B-bedrijven willen hun klanten de beste ervaring bieden en realiseren dat ze hiervoor moeten meegroeien met hun doelgroep. Maar, omdat deze organisaties een schakel vormen in een keten, zijn veranderingen vaak moeilijk door te voeren. ...
25 juli 2018
Verspilling verminderen: 8 uitdagingen voor de b2b online foodmarkt
De online foodmarkt – ofwel het online bestellen van eten – is booming. Niet alleen de distributie naar consumenten neemt toe, ook de online b2b-bestellingen groeien gestaag. En bij groei horen uitdagingen op het gebied van verspilling. ShoppingTomorrow bracht een groep foodexperts bij elkaar om te praten over het verminderen van verspilling bij b2b-foodbezorging. In deze blog een update over de bijeenkomst. ...
25 juli 2018
Omnichannel e-fulfilment nog in de kinderschoenen
E-commerce verandert de wensen van de consument structureel en samenwerking tussen winkels en webwinkels is belangrijk. ...
13 juli 2018
Grote vraag naar één enkele e-commercelogin
De vraag waar de expertgroep E-commerce Login & Identity dit onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow antwoord op wil geven is of een e-commercelogin met bestaande inlogoplossingen conversieverhogend en frictieverlagend werkt. Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie heeft de expertgroep via de ShoppingTomorrow-app, powered by abbi insights, een aantal vragen voorgelegd aan de deelnemers van andere expertgroepen binnen ShoppingTomorrow. Een primeur voor de app en het onderzoeksplatform. ...
11 juli 2018
Samen met enthousiaste experts uit de sector een vuist maken tegen cybercriminelen
Goede enthousiaste hosts en voorzitters zijn essentieel voor het succes van ShoppingTomorrow. Zij zorgen voor een goed verloop van het onderzoek, maar ook voor inspirerende sessies met de experts. We vroegen host Gunther Cleijn, Cyber Security Officer bij PostNL, en voorzitter Sheraz Ali, Executive Director van European Cyber Resilience Research Network (ECRRN), van de expertgroep Secure E-commerce wat zij verwachten van het nieuwe onderzoeksjaar en waarmee ze dit jaar aan de slag gaan. ...
5 juli 2018
Europese e-commerceomzet stijgt naar € 534 miljard in 2017
De Europese e-commercemarkt blijft sterk groeien, want de online omzet van het continent steeg in 2017 met 11% naar € 534 miljard. De verwachting is dat dit bedrag in 2018 verder doorstijgt naar € 602 miljard (+13%). Dit blijkt uit de cijfers van het European B2C Ecommerce Report 2018, dat gisteren is gepubliceerd door Ecommerce Europe (de Europese koepelorganisatie waar Thuiswinkel.org lid van is) en EuroCommerce. ...
5 juli 2018
Thuiswinkel.org haalt social media uit social logins
Hartstikke fijn natuurlijk, dat consumenten bij webshops (en andere online dienstverleners) een account kunnen aanmaken zodat ze niet steeds hun gegevens hoeven in te voeren voor bijvoorbeeld een bestelling. Maar omdat elke organisatie dit op haar eigen manier doet, moeten ze heel veel accounts en verschillende wachtwoorden bij net zoveel websites onthouden. Om het voor consumenten makkelijker te maken, kwam er een tijd terug een oplossing via social logins, waardoor consumenten kunnen inloggen met hun social-media-accounts. Een positieve ontwikkeling voor webwinkeliers en (sommige) consumenten, maar is er ook een oplossing voor mensen die hier geen gebruik van willen of kunnen maken? ...
21 juni 2018
Werken naar de optimale staat van online marketing
Eén van de groepen die in 2018 voor het tweede onderzoeksjaar op rij meedoet aan ShoppingTomorrow is Online Marketing Maturity. Waar gaan zij mee aan de slag? Wat verwachten ze van komend onderzoeksjaar? We vroegen gastheer Just Greve van Oxyma en voorzitter Hans Spaan van ORTEC Data Science wat hun plannen zijn en hoe aan de slag gaan met hun vraagstuk. ...
20 juni 2018
Expertgroep Opportunities of e-Accessibility reikt actieplan uit aan minister Hugo de Jonge
Webwinkels en andere mkb-branches gaan zich inzetten om hun bedrijven beter toegankelijk te maken voor mensen met een beperking. MKB-Nederland heeft daarvoor op 14 juni jl. in Utrecht het programma MKB Toegankelijk gelanceerd. Tijdens de kick-off van het programma nam minister De Jonge van VWS de eerste actieplannen die brancheorganisaties in samenwerking met MKB-Nederland, VNO-NCW, Ministerie van VWS en de Alliantie VN-Verdrag Handicap hebben opgesteld in ontvangst. Het doel van het programma is om voor eind 2019 50.000 ondernemers te stimuleren ermee aan de slag te gaan. ...
20 juni 2018
Martin Miedema: De waarde van deelname een ShoppingTomorrow-expertgroep
Dit jaar zal Martin Miedema, interim Marketing Manager van Makro Kerstpakketten, opnieuw deelnemen aan de ShoppingTomorrow expertgroep van Mirabeau en Episerver. Vorig jaar hebben we experts bijeengebracht van BCC, Fonq, PostNL, Jacobs Douwe Egberts, Greetz en Gamma, om samen de transitie van B2B naar Business-to-Human te onderzoeken. Dit jaar zullen we bekijken hoe B2B bedrijven succesvol worden én hoe ze dat succes vasthouden binnen de hele supply chain. ...
14 juni 2018
Q1 2018 goed voor € 6,25 miljard aan online aankopen (+13%)
Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder hebben in het eerste kwartaal van 2018 € 6,25 miljard uitgegeven bij webwinkels*, een groei van 13% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarnaast wordt er voor heel 2018 een online omzet van € 26,30 miljard verwacht, wat een groei zou betekenen van 17% in vergelijking met 2017. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. ...
8 juni 2018
Samen activeren we de wisdom of the crowd
Dit onderzoeksjaar introduceert ShoppingTomorrow een nieuw partnership op het gebied van insights. Samen met de nieuwe cDit onderzoeksjaar introduceert ShoppingTomorrow een nieuw partnership op het gebied van insights. Samen met de nieuwe chat-app abbi zorgen wij ervoor dat kennisdeling niet beperkt blijft binnen de expertgroepen, maar gedeeld wordt binnen de gehele ShoppingTomorrow-community. abbi is een mobile chatbot die vragen vanuit de expertgroep gaat voorleggen aan andere experts. Zo activeren we op een leuke en vernieuwende manier brede kennisdeling. ...
7 juni 2018
De toekomst van omnichannel e-fulfilment
Begin 2017 vond 15% van de verkoop van producten online plaats. Dat was 13% in 2016 en 11% in 2015. Webwinkels groeien, terwijl veel fysieke winkels het moeilijk hebben. Dat consumenten meer producten online kopen betekent niet dat de offline winkel buitenspel staat. De fysieke winkel kan veel meerwaarde hebben voor de e-commerce. Alleen wordt daar nu nog (te) weinig gebruik van gemaakt. Hoe ziet de toekomst er uit? En welke stappen kunnen we nu zetten? ...
7 juni 2018
ShoppingTomorrow gaat jubileumjaar tegemoet
2018 is een bijzonder jaar voor ShoppingTomorrow. De expertgroepen gaan de komende maanden namelijk voor het vijfde acht2018 is een bijzonder jaar voor ShoppingTomorrow. De expertgroepen gaan de komende maanden namelijk voor het vijfde achtereenvolgende jaar aan de slag gaan met hun onderzoeken en bluepapers. We spraken hierover met Hans den Adel van Worldline en Esther Groen van INNOPAY, respectievelijk de host en voorzitter van de expertgroep Payments in SmartHome. Zij zijn al meerdere jaren aan ShoppingTomorrow verbonden en vertellen graag over hun ervaringen en over de plannen voor komend jaar. ...
25 mei 2018
Abbi insights maakt onderzoek makkelijker
Tijdens ShoppingTomorrow – De kick-off gaf Marco Wolters een eerste inkijk in zijn nieuwe bedrijf abbi insights BV. Met hun innovatieve tool zorgen zij ervoor dat je op een eenvoudige manier realtime informatie kunt krijgen over consumentengedrag. Het onderzoeksprogramma ShoppingTomorrow zorgt hierbij voor een ideaal platform om te kijken wat de eerste mogelijkheden van abbi insights zijn. ...
17 mei 2018
Het nieuwe onderzoeksjaar is van start
Op 16 mei hebben 350 experts van onderzoeksprogramma ShoppingTomorrow het nieuwe onderzoeksjaar succesvol afgetrapt in Nieuwegein. De vele presentaties hebben de bezoekers geïnspireerd om met hun eigen onderzoeksvraag aan de slag te gaan en samen tot praktische tips te komen voor BV Nederland. Wat kunnen we leren van de Nederlandse kijk op de wereld, en de kijk van de wereld op Nederland? ...
17 mei 2018
“Personalisatie is de hype voorbij”
Na de lunch op ShoppingTomorrow – De Kick-off zochten de experts hun expertgroepen op voor een eerste kennismaking en om een begin te maken aan hun specifieke onderzoek. De overige gasten werden getrakteerd op drie presentaties waarin een duidelijke trend naar voren kwam: webwinkeliers moeten aan de slag met (big) data en personalisatie. ...
17 mei 2018
Aftermovie ShoppingTomorrow - de Kick-off 2018
Heb je de kick-off van ShoppingTomorrow gemist maar ben je toch benieuwd naar de sfeer en het verloop van de dag? Of wil je het congres herbeleven? Bekijk dan de aftermovie van de aftrap van editie 2018, opgenomen bij NBC Nieuwegein. Inspirerende keynotes als MADE.com, CLUSE en Tom Coronel betraden het podium. ...
17 mei 2018
MADE.com: cutting out the middle man
Het in Frankrijk opgerichte MADE.com verovert succesvol de Europese markt. Ze leveren designproducten rechtstreeks van de designer/fabrikant naar de consument en slaan zo een aantal logistieke stappen over. Op deze manier kunnen zij de producten aanzienlijk goedkoper leveren. Damien Poelhekke vertelde tijdens ShoppingTomorrow – De Kick-off hoe ze de markt willen veranderen en welke plannen ze nog hebben om de wereld te veroveren. ...
17 mei 2018
Primeur: abbi insights lanceert research-chatapp tijdens kick-off van ShoppingTomorrow
Dit jaar heeft de kick-off van het onderzoeksplatform ShoppingTomorrow op 16 mei 2018 een ware primeur voor de aanwezigen; de startup abbi insights BV laat voor de eerste keer zien wat de eerste mogelijkheden van hun innovatieve tool zijn. We spraken hierover met Marco Wolters, een van de founders van het bedrijf dat in partnership met CM.com is opgericht. Wat maakt deze mobiele onderzoeksoplossing nu zo bijzonder en waarom wordt abbi tijdens de start van ShoppingTomorrow gelanceerd? ...
8 mei 2018
Met de e-Academy Campus heb je alle tools tot je beschikking om jezelf te ontwikkelen
Onlangs lanceerde e-Academy de vernieuwde e-Academy Campus. De campus is hét leerportaal voor de e-commerceprofessional die zich wil blijven ontwikkelen op het gebied van e-business. Zij interviewden e-Academy Professional, én ShoppingTomorrow-expert Sjoerd Baars. Hij vertelt je over zijn ervaringen met e-Academy en ShopipngTomorrow en het belang van jezelf te blijven ontwikkelen. ...
12 april 2018
Nederlanders geven 28% meer uit in buitenlandse webshops
Nederlandse consumenten hebben voor € 817 miljoen gekocht via buitenlandse webwinkels* in 2017. Dit is een groei van 28% ten opzichte van het voorgaande jaar (2016: € 637 miljoen). China is nog steeds de grootste cross-bordermarkt; 30% van alle cross-borderbestedingen wordt uitgegeven via Chinese webwinkels. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen* in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. ...
11 april 2018
Winnaars Shopping Awards XL 2018
Bol.com mag zich een jaar lang de beste winkel van Nederland noemen. Het bedrijf won vanavond de overall prijs tijdens het Shopping Awards Gala in Grand Hotel Huis ter Duin, gepresenteerd door Dennis Weening. Ook de winnaars van zes Shopping Awards Vakprijzen, tien Publieksprijzen XL, de Intershop B2B Award en de DHL Game Changer Award werden gelauwerd, net als de lijstaanvoerder van de Lightspeed Ecommerce50: SWOOP. ...
30 maart 2018
Samenwerking en innovatie noodzakelijk voor fysieke winkels en binnensteden
De detailhandelsfunctie van binnensteden staat onder druk door een overschot aan winkels, verouderde businessmodellen en de toename aan online winkelen. Drie expertgroepen hebben zich gebogen over de vraag welke interventies (op de lange termijn) de meeste toegevoegde waarde hebben voor de binnenstad. ...
28 maart 2018
Klarna en AfterPay grootste stijgers onder thuiswinkelaars. iDEAL blijft koploper
Het aantal online aankopen dat gedaan wordt met een smartphone is in 2017 met 72% gestegen ten opzichte van een jaar eerder, naar 25,7 miljoen. Hiermee heeft de smartphone een aandeel van 13% van de 202 miljoen online aankopen die in 2017 zijn gedaan (in 2016 was dit nog 9%). Bij het doen van online aankopen blijft iDEAL de meest gebruikte betaalwijze, terwijl de betaalwijzen Klarna en AfterPay ten opzichte van 2016 een forse stijging laten zien. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalwijzen in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK, in samenwerking met iDEAL en Thuiswinkel.org. ...
23 maart 2018
ShoppingTomorrow: meer dan b2c e-commerce
Het ShoppingTomorrow-onderzoeksplatform is inmiddels veel meer dan een programma dat kijkt naar hoe consumenten online shoppen. In deze editie is er ook uitgebreid aandacht voor de zakelijke markt, want hoe manifesteert online zich in die tak van sport? Kent b2b ook overeenkomsten of alleen maar verschillen met b2c? En wat is de impact van e-commerce op de reis- en tuinbranche? Ook op deze vragen geven de bluepapers van ShoppingTomorrow antwoorden. ...
20 maart 2018
Consumenten aan de macht op het gebied van bezorging
Bezorging blijft een essentieel onderdeel van e-commerce. Webwinkels en vervoerders blijven dagelijks bezig met het optimaliseren van de manier waarop klanten hun bestellingen daadwerkelijk in handen krijgen. In hoeverre gaan robots hierin een rol spelen? Hoe kunnen foodproducten het beste worden vervoerd om derving en breuk te voorkomen? En welke impact hebben nieuwe relevante EU-regels op bedrijven binnen en buiten Europa? ...
15 maart 2018
Geen business zonder goede productinformatie
Product Information Management (PIM) wint sterk aan belang en vereist een professionele, centraal gestuurde aanpak. Zowel binnen de organisatie als over de keten heen. Dat blijkt uit het recente PIM-onderzoek, uitgevoerd door Squadra MDM in samenwerking met Shopping Tomorrow. Van de ondervraagde professionals geeft maar liefst 91 procent aan dat hoge datakwaliteit fundamenteel is. Opvallend is de opmars van machine learning, dat het verrijken van productinformatie automatiseert. ...
15 maart 2018
Nederlandse consumenten besteedden € 22,5 miljard online in 2017
De omzet van Nederlandse webwinkels die producten en/of diensten verkopen, bedroeg € 22,5 miljard in 2017. Dit betekent een groei van 13% ten opzichte van het jaar daarvoor. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. ...
9 maart 2018
Waar sta jij met performance marketing?
Binnen performance based marketing (PBM) staat het moment dat de kosten van het ‘vermarkten’ van een product of dienst worden gemaakt centraal. Dit is veelal na de transactie of bij het behalen van een bepaalde target, zoals het genereren van een lead met de doelstelling om een transactie te realiseren. Aan de hand van haar bluepaper en een handzame scan laat de expertgroep Performance Based Marketing van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow zien waar retailers staan op dit gebied en hoe ze dit proces kunnen optimaliseren. ...
21 februari 2018
Hoe kun je machine learning inzetten bij productinformatiemanagement?
Productinformatiemanagement (PIM) is tot op heden een vrij arbeidsintensieve taak binnen bedrijven. De PIM-expertgroep v ...
20 februari 2018
De invloed van digital op de tuinbranche
Consumenten shoppen in 2022 radicaal anders. De tuinbranche is in ontwikkeling en bereidt zich voor op de nieuwe consument. De expertgroep Future Garden (R)etail van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow voorziet dat consumenten zich meer gaan oriënteren via online platformen en dat de rol van social influencers toeneemt. Het verzamelen van klantdata wordt cruciaal en met personalisatie valt nog grote stappen te maken. De expertgroep raadt de branche daarom aan een portal te bouwen voor consumenten. ...
19 februari 2018
Online verkopen in Amerika
E-commerce heeft een groot groeipotentieel in de Verenigde Staten van Amerika. Met een internetpenetratie van circa 85%, waarvan ongeveer 65% gebruikmaakt van internet om online aankopen te doen, is de e- commercemarkt een van de grootste ter wereld. Daarnaast geeft een Amerikaan gemiddeld $ 2.216,- per jaar aan online aankopen uit. Kortom, in Amerika liggen mooie kansen voor Nederlandse retailers. Maar waar moet je op letten als je in Amerika wilt verkopen? ...
16 februari 2018
Consumenten hebben verschillende digitale identiteiten
Bedrijven digitaliseren in hoog tempo en consumenten doen steeds meer online. Er ontstaan steeds meer ecosystemen waarin consumenten grote hoeveelheden data delen. De bereidheid tot het delen van data wordt in belangrijke mate bepaald door de context, het gevoel van veiligheid en de waarde van deze data voor de consument. Het delen van data betekent echter niet dat de consument ook voldoende goed begrijpt wat er met de data gebeurt en hoe deze worden gebruikt. Consumenten gedragen zich daardoor online steeds verschillend en delen data op niet consistente wijze, een zogenaamde privacy-paradox. ...
15 februari 2018
Hoe kun je klanten herkennen over de verschillende kanalen van je winkel?
“Als je de consument een onvergetelijke customer journeyDe reis die een consument aflegt voordat hij een product koopt. geeft, vergeeft hij je bijna alles.” Dit is wat we allemaal hopen, maar eigenlijk niet altijd geloven. Steeds vaker zien we dat retailers denken in beperkingen en grenzen omdat ze bang zijn de privacy van een consument te schaden. Maar we denken ook zoveel mogelijk informatie nodig te hebben om relevant te zijn voor de consument. Dit is de grootste uitdaging om als retailer een echte connected store te zijn. De expertgroep Connected Stores van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow is op deze uitdaging gedoken en beschrijft de bevindingen in haar bluepaper. ...
14 februari 2018
De belangrijkste succesfactoren in b2b digital commerce
In b2c heeft digital commerce al een hoge vlucht genomen, maar ook in b2b is de impact van e-commerce enorm, zowel qua effect op de hele waardeketen als qua omvang. Maar hoe zorg je ervoor dat je b2b-onderneming digital commerce goed implementeert? Waar houd je rekening mee en hoe maak je de juiste keuzes? De expertgroep B2B Digital Commerce van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow geeft in haar bluepaper en verschillende video’s antwoord op de vraag: “Wat zijn de belangrijkste succesfactoren in b2b digital commerce?” ...
13 februari 2018
Wat is de business case achter customer data management?
Het op de juiste manier verwerken van klantgegevens is essentieel om een optimale klantbeleving te bieden. Maar hoe doe je dat effectief als retailer? De expertgroep Customer Data Management van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft hier het afgelopen jaar onderzoek naar gedaan. In haar bluepaper werkt zij onder andere een CDM-model van een eerdere expertgroep verder uit waarmee bedrijven hun belangrijkste voordelen van optimale klantdata kunnen bepalen. ...
12 februari 2018
Hoe haal ik een hogere conversie met mijn mobiele website?
Steeds meer consumenten bezoeken websites met hun smartphone. Tegelijkertijd zien veel (online) retailers dat het conversiepercentage op smartphones achterblijft bij andere devices, met name in vergelijking met desktop. De vraag die retailers zich zouden moeten stellen, is: “Hoe realiseer je een hogere conversie op mobiel?” Een vraag waar de ShoppingTomorrow-expertgroep Revenue Optimization zich aan heeft gewaagd, en die centraal staat in hun bluepaper. ...
9 februari 2018
Uitdagingen en oplossingen voor foodretail
Het snelgroeiende segment fooddelivery (een groei van meer dan 30% in 2017 ten opzichte van 2016) zorgt voor veel logistieke uitdagingen. Voor foodretailers de taak om te zorgen voor een maximale klanttevredenheid met een gezond rendement. Wat is voor de verschillende marktsegmenten de optimale manier om online foodbestellingen thuis te bezorgen? ...
8 februari 2018
Personaliseer je e-commercecontactmomenten
Personalisatie geeft je klanten het gevoel écht begrepen te worden. Hierdoor komen zij vaker terug, kopen ze meer en zijn ze positiever over je winkel. Het inzetten van data om klantcontactmomenten te personaliseren, zoals het tonen van content, productaanbevelingen en zoeksuggesties en -resultaten, hoeft niet ingewikkeld te zijn. Maak het probleem klein in plaats van groot en volg de vier stappen van de expertgroep Personalized E-commerce van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow. ...
7 februari 2018
Meer nieuws...