Nieuws

Uit ShoppingTomorrow
Ga naar: navigatie, zoeken
Deze pagina delen
Twitter.png Facebook.png Linkedin.png
Download shoppingtomorrow rapporten groot.jpg
Agenda
woensdag 24 januari 2018 · 10:00 17:00
Webwinkel Vakdagen 2018
Jaarbeurs Utrecht
donderdag 08 februari 2018 · 00:00 00:00
Expertgroep Delivery & Service - meeting 5
n.t.b

meer agenda items...

Nieuws
Sneak-preview: het nieuwe ShoppingTomorrow-boek
21 december 2017
Kerstmis zorgt voor 34% groei van gemiddelde weekomzet online retail
19 december 2017
Nederlandse consumenten besteden € 15,7 miljard online in eerste negen maanden van 2017
12 december 2017

meer nieuws items...

Sneak-preview: het nieuwe ShoppingTomorrow-boek
De ShoppingTomorrow-expertgroepen hebben ook dit jaar weer hard gewerkt om naar de ontwikkelingen in de digitale wereld te kijken. Gezamenlijk zijn zij in uiteenlopende onderwerpen gedoken met als doel om BV Nederland verder te helpen. Dit jaar liepen de maar liefst 27 expertgroepen uiteen van Personalized E-commerce tot Omnichannel Organization en Future Retail City Center. Wat kun je in het nieuwe boek verwachten? ...
21 december 2017
Kerstmis zorgt voor 34% groei van gemiddelde weekomzet online retail
De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34% hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dit percentage is hoger dan van tevoren werd verwacht en dat heeft alles te maken met het winterse weer van de afgelopen anderhalve week. De totale online bestedingen rondom het kerstfeest komen daarmee dit jaar uit op € 928,6 miljoen, waarvan € 235 miljoen toe te schrijven zijn aan kerst. Een en ander blijkt uit een enquête onder de leden van Thuiswinkel.org, die in samenwerking met PostNL is uitgevoerd. ...
19 december 2017
Nederlandse consumenten besteden € 15,7 miljard online in eerste negen maanden van 2017
In het derde kwartaal van 2017 hebben Nederlandse consumenten online € 5,0 miljard uitgegeven aan producten en diensten. Daarmee komen de online bestedingen in de eerste negen maanden op € 15,7 miljard uit, een stijging van 14% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. ...
12 december 2017
ShoppingTomorrow Bluepapers 2017: een kijkje achter de schermen
Op maandag 4 december was het zo ver: de deadline voor het inleveren van de bluepapers door de expertgroepen. Na een jaar lang hard werken aan relevante onderzoeken binnen verschillende expertisegebieden, mag dit met recht een hoogtepunt genoemd worden. Ook dit jaar was er weer een breed scala aan onderwerpen; van stadsdistributie tot conversieoptimalisatie en toekomstige winkelgebieden. Bovendien zijn er dit jaar zelfs twee B2B-expertgroepen. ...
4 december 2017
Sinterklaas geeft in 2017 € 358 miljoen online uit
Ook dit jaar heeft Sinterklaas de weg naar de Nederlandse webwinkels weer gevonden. In de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond besteedt de goedheiligman € 358 miljoen online aan sinterklaasproducten. Hiermee zorgt hij in deze periode voor een gemiddelde weekomzet die 31% hoger ligt dan in een reguliere week in 2017, zo stellen de leden van Thuiswinkel.org. Dit blijkt uit een onderzoek van de belangenvereniging, dat in samenwerking met PostNL is uitgevoerd. ...
2 december 2017
Vince Vlogs bij ShoppingTime 2017
Vincent Romviel, jurist bij Thuiswinkel.org, bracht namens Vince Vlogs een bezoek aan ShoppingTime. Op de nieuwe locatie Landgoed Zonheuvel in Doorn sprak hij met een aantal experts en sprekers. Ben je benieuwd wat deze bezoekers aan Vincent te vertellen hadden? Bekijk dan de vlog! ...
21 november 2017
Online omzet groeit met 25% rond Sinterklaas
Sinterklaas zorgt ook dit jaar weer voor veel extra omzet bij de Nederlandse webwinkels. Dit blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van Thuiswinkel.org en PostNL. Leden van de belangenvereniging verwachten dat de online bestedingen 25% hoger komen te liggen dan in een reguliere week. Hiermee komt het groeipercentage ongeveer overeen met dat van vorig jaar. ...
17 november 2017
Uitdagingen op mobiel en de campagne van ABOUT YOU: ShoppingTime 2017
Dit jaar voor het eerst op een nieuwe locatie: ShoppingTime vond op 15 november plaats bij Landgoed Zonheuvel in Doorn. Dit jaar vond ShoppingTime plaats op een nieuwe locatie: op 15 november jl. waren we te gast bij Landgoed Zonheuvel in Doorn. De expertgroepen konden daar onder andere de puntjes op de i zetten voor hun bluepapers die tijdens de Webwinkel Vakdagen in januari 2018 worden gepresenteerd. Daarnaast gaf Ine Polak van GfK inzicht in de resultaten van het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek, vertelde ABOUT YOU over hun online fashion-platform en nam Gilbert Gooijers ons mee naar de studiereizen van ShoppingTomorrow. ...
16 november 2017
Download de presentaties van ShoppingTime
Download nu de presentaties van Gilbert Gooijers en Ine Polak, keynotes tijdens ShoppingTime 2017. ...
16 november 2017
70% van de jongeren shopt mobiel
Het is geen geheim dat de Nederlandse e-commercesector al geruime tijd in de lift zit en indrukwekkende groeicijfers laat zien. Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders. ...
15 november 2017
Hoe worden in 2022 e-commercepakketten vervoerd, afgeleverd en ontvangen?
De ShoppingTomorrow-expertgroep Innovation & E-Fulfilment richt zich op innovatieve onderwerpen uit het e-fulfilment programma van de Topsector Logistiek.Tijdens de afgelopen expertgroepsessies hebben de experts vijf jaar in de toekomst gekeken. Hoe worden in 2022 onze e-commercepakketten vervoerd, afgeleverd en ontvangen?

Om inzicht te krijgen in de verwachtingen voor de toekomt heeft de expertgroep een enquête uitgezet. Bekijk hier de resultaten. ...

14 november 2017
Groei van online bestedingen het grootst binnen Health & Beauty in Q3
In het derde kwartaal groeide de online omzet het hardst binnen de productcategorie Health & Beauty. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, gaf de Nederlandse consument tussen juli tot en met september 2017 online 57% meer uit binnen deze categorie. Dit blijkt uit cijfers van de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die halverwege december wordt gepubliceerd. ...
10 november 2017
Hoe bouw je het perfecte B2B e-commerce team
E-commerce doe je er niet ‘even bij’. Wil je als B2B organisatie serieuze resultaten boeken met e-commerce, dan zul je ook serieus op e-commerce moeten inzetten en er een team op zetten. Hoe stel je dat team samen? Die vraag beantwoorden de experts in deel 4. ...
8 november 2017
Philips Experience Tour: duurzaamheid & innovatie
Woensdagmiddag 1 november waren we welkom bij Philips Lighting op de High Tech Campus in Eindhoven. Hier begon om 14.00 Woensdagmiddag 1 november waren we welkom bij Philips Lighting op de High Tech Campus in Eindhoven. Hier begon om 14.00 uur het derde voorzitters- en gastherenoverleg van 2017. Inge trapte de bijeenkomst af en bracht iedereen op de hoogte van de laatste stappen in het programma richting de Webwinkel Vakdagen. ...
3 november 2017
B2C en B2B versmelten: wees je concurrent voor
Of je nu een B2C of een B2B pure player bent, veel ondernemingen zien de ‘klantgrenzen’ vervagen. Je kunt deze bijvangst voor lief nemen of je kunt dit gaan uitbouwen. Maar waar moet je dan op letten? E-commerce experts van o.a. BCC, Greetz, Jacobs Douwe Egberts, Makro en PostNL geven antwoord via de expertgroep B2B2C. Het belangrijkste: niet te lang praten maar gewoon beginnen en dan bijsturen! ...
2 november 2017
Gilbert Gooijers: geen Retail Apocalyps, er is nog hoop
Woensdag 15 november vindt ShoppingTime plaats. Gilbert Gooijers, CEO en Founder van CM Payments is een van de keynotesprekers tijdens dit event en neemt ons daarbij mee in de take-aways van de New York City Techtrip die in september dit jaar plaatsvond. Wij interviewden Gilbert voor een sneakpreview van zijn presentatie om te zien wat we met zijn allen kunnen verwachten. ...
31 oktober 2017
Hogescholen lanceren Retail Innovation Platform
Gisteren, tijdens DRIVE festival 2017 in Eindhoven, hebben 8 hogescholen waaronder de Hogeschool van Amsterdam, bekend gemaakt te gaan samenwerken op het gebied van retailinnovatie. Van de Stichting Innovatie Alliantie hebben zij een subsidie gekregen om het Retail Innovation Platform in het leven te roepen. ...
26 oktober 2017
Met ShoppingTomorrow naar New York City: Welkom in Silicon Alley
De technologiesector in New York City kan niet over het hoofd worden gezien. Silicon Alley, zoals het high-tech ecosysteem van Manhattan en omgeving wordt genoemd, doet haar voordeel met de concentratie van bedrijven, mensen en kapitaal. In Silicon Valley, ofwel San Francisco en omgeving, ben je al gauw uren aan het reizen om ergens te komen. In New York City neem je de metro en ben je in no-time bij elke ‘captain of (tech) industry’. ...
25 oktober 2017
Primeur: gloednieuw platform ABOUT YOU stelt zich voor op ShoppingTime
Het was haast niet te missen. Aanwezig op TV, radio, Facebook en fysieke billboards: de teasercampagne van ABOUT YOU. Een teasercampagne, want het nieuwe online platform deed er alles aan om mysterieus te blijven. In de campagne stelt het merk zichzelf voor als ‘Europa’s meest persoonlijke online fashion store’. Op 10 oktober ging de website live, mét hoge welkomstkortingen. De visie van ABOUT YOU: “Online winkelen moet leuk, inspirerend en meer zijn dan gewoon op een item klikken om in je winkelwagentje te stoppen.” ...
24 oktober 2017
De wereldwijde e-commercemarkt groeit hard, met een verwachte groei van 17% in 2017
De B2C e-commercemarkt zal naar verwachting wereldwijd stijgen naar $1,84 biljoen in 2017. Hiervan bezit Azië zelfs 50% van de e-commercemarkt en Australië en Turkije tonen de grootste omzetgroei met respectievelijk 40% en 31%. Dit blijkt uit de cijfers van het Global E-commerce Report 2017, dat door Ecommerce Europe en Ecommerce Foundation is gepubliceerd. ...
23 oktober 2017
KPI’s in B2B digital commerce
Meten is weten. Zeker in B2B digital commerce! Maar weet jij precies wat je moet meten? De expertgroep praat deze keer over het bepalen van de meest relevante KPI’s. Tip van de sluier: maak twee dashboards. En vergeet vooral niet om je online klant offline aandacht te geven. ...
13 oktober 2017
Inhousing voor HAS studenten e-Business bij Coop Supermarkten
Donderdagochtend 12 oktober verwelkomde Coop Supermarkten vijftien studenten van de specialisatie Food e-business van de HAS Hogeschool. Deze inhousing vond plaats bij het Servicekantoor van Coop in Velp. Gezien de connectie van de HAS met Thuiswinkel e-Academy en de connectie die Coop heeft met Thuiswinkel.org (aanstaand lid en deelnemer bij ShoppingTomorrow), waren wij in staat deze twee partijen te koppelen. De ochtend bestond uit een rondleiding door het servicekantoor, twee presentaties, een interactieve quiz en een lunch. ...
13 oktober 2017
Wij hebben een Chinese droom: 6 pitches, 2 plaatsen
Op een heerlijke nazomerse middag, met uitzicht op hartje Amsterdam, is het dan eindelijk zover: de pitches om een felbegeerde plaats voor de China bootcamp te bemachtigen. Vandaag krijgen ondernemers de kans op hulp van onze vijftien experts bij het verwezenlijken van hun droom: verkopen in China. Zes bedrijven zijn uitgekozen om hun idee te pitchen. De twee beste pitchers winnen een bootcamp. De sprekers hebben daarom slechts één doel: indruk maken op de experts. ...
11 oktober 2017
Toekomstbestendig zijn als mkb’er, wat zijn de bouwstenen?
Wat zijn de bouwstenen voor een succesvol, toekomstbestendig businessmodel voor kleine tot middelgrote retailondernemers? Dat is waar de ShoppingTomorrow-expertgroep SME Blueprint zich mee bezig houdt. Tijdens de presentatie op Shopping Today 2017 vertelde Gideon Schipaanboord van GuiltyPeople, voorzitter van de expertgroep, over de tussentijdse resultaten. ...
4 oktober 2017
Shopping Today-casus: Holbox vindt zichzelf opnieuw uit met KartonnenWinkel.nl
Holbox is een zakelijk familiebedrijf uit Echt dat kartonnen displays voor retailers maakt. Ze verzorgen alles zelf, van de eerste schets naar productie tot en met het transport naar de winkel. Chantal Hol, CCO bij Holbox, vertelt hoe deze ‘traditionele’ onderneming niet alleen is gedigitaliseerd, maar zichzelf ook heeft bewezen in de consumentenmarkt. KartonnenWinkel.nl is een verrassende webshop waar je gepersonaliseerde kartonnen stand-ups, accessoires, cadeauverpakkingen en zelfs meubels kunt bestellen. ...
3 oktober 2017
De een-op-eenbeleving verslaat platformen als bol.com, Zalando en Amazon
In het geweld van grote platformen als bol.com, Zalando en Amazon is het moeilijk om als retailer te overleven. De Nederlandse e-commercebranche groeit maar langzaam naar een volwassen markt. Opvallend is dat deze groei van de e-commercemarkt veel parallellen heeft met de opkomst van de supermarkten in Nederland in de jaren negentig. Net als in supermarktenland is er binnen e-commerce plaats voor een à twee grote platformspelers, plus een paar nichespelers. Maar is de strijd eigenlijk al wel beslist? Winnen platformen echt alles vanwege hun schaalgrootte in de zin van het aantal bezoekers en een breed aanbod? ...
2 oktober 2017
Amazon Alexa: het einde van online bestellen en afrekenen
Langzaam maar zeker nemen de smart apparaten voor thuis bezit van allerlei huishoudens in heel de Westerse wereld. Ze horen bij de slimme economie, die zelf een van de stuwende krachten is achter de metamorfose van wereldwijde retail. Slimme apparaten voor thuis – Amazon Echo, Google Home, Apple Homepod, etc. – zullen naar verwachting een enorme hit zijn voor het cadeauseizoen van 2018. Alleen al in de Verenigde Staten wordt geschat dat het aantal verkochte devices zal verdubbelen, van 5,2 miljoen in 2016 naar 10 miljoen in de komende periode tussen Thanksgiving en Kerst. ...
2 oktober 2017
Blog: Visual is de nieuwste trend in retail
Pas geleden schreef Wijnand Jongen al een blog over hoe voice een enorme verandering teweeg zal brengen in de e-commerce sector. Doordat gezichtsherkenning (facial recognition) op de nieuwe Apple X en op social media platforms alles steeds visueler maakt – tja, dan zou je zeggen dat visual de nieuwste trend in retail gaat zijn. Wat gaat er nog meer veranderen in de retail, vraag je je af? Nou, alles! Lees hier de eerste blog van Wijnand Jongen, Directeur van Thuiswinkel.org, over de ShoppingTomorrow-studiereis naar New York City. ...
29 september 2017
Go USA!
Is de Europese e-commercemarkt verzadigd? Ligt je doelgroep aan de overkant van de oceaan? Heb je een uniek product? Dit kunnen allemaal redenen zijn om in de Verenigde Staten te gaan verkopen. Cross-border e-commerce is een van de snelst groeiende online markten, en steeds meer (online) ondernemers focussen zich hier logischerwijs op. ‘De wereld wordt steeds kleiner’ is een term die steeds meer te horen is. Toch zijn er genoeg drempels die succes in het buitenland kunnen belemmeren. Helemaal in een markt die veel van de Europese markten verschilt. ...
29 september 2017
Verkopen in China, durf jij het aan?
De Chinese markt is erg interessant voor Europese bedrijven door de hunkering naar Europese producten. Maar hoe verkoop je producten in China? Dat is de vraag die veel westerse bedrijven bezig houdt. De ShoppingTomorrow-expertgroep E-commerce to China biedt hulp aan de Nederlandse bedrijven om dit proces makkelijker te maken. Robbin Tabbers, expert bij ShoppingTomorrow en werkzaam bij R&P China Lawyers, en Sidney Lin van WebshopinChina.com vertelden hierover op Shopping Today 2017. ...
29 september 2017
Kijkshop gaat via nieuw platform met de tijd mee
De Zweed Björn Serving kwam naar Kijkshop met een geheel nieuwe strategie. ‘The one from Sweden’, zoals hij zichzelf noemt, stelt dat het oude model van retail dood is: ‘ Retail as we know it is end of life.’ Een harde stelling zo lijkt het. In zijn keynotepresentatie tijdens Shopping Today, vertelt hij waarom hij er op die manier over denkt en geeft hij de oplossing die hij voor Kijkshop gaat implementeren. ...
28 september 2017
Een praktische invulling van de customer experience
Tegenwoordig kan iedereen, met een relatief kleine investering, een product of service aanbieden. De oude waarden die je als bedrijf een voorsprong gaven zoals “speed to market”, lage kosten, of het aanbieden van mooie producten of services gelden niet meer. De strijd om de consument wordt gestreden op het gebied van Customer Experience Management (CEM). Concurreren op CEM is echter niet makkelijk, maar de expertgroep Customer Experience Management van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow helpt je graag verder. ...
28 september 2017
Vince Vlogs bij Shopping Today 2017
Vincent Romviel, jurist bij Thuiswinkel.org, bracht namens Vince Vlogs een bezoek aan Shopping Today. Tijdens hét e-commerce-event van het jaar sprak hij met een aantal bezoekers, waaronder gastheren en voorzitters van ShoppingTomorrow en studenten van Thuiswinkel e-Acacemy. Ben je benieuwd wat deze bezoekers aan Vincent te vertellen hadden? Bekijk dan de vlog! ...
28 september 2017
Logistieke uitdagingen in binnensteden
Stadsdistributie is een onderwerp dat al jaren de aandacht vraagt van zowel de logistieke sector als de gemeente als retailers. Ondanks het vele praten over het optimaliseren van de stedelijke logistiek blijft een gerichte oplossing vooralsnog achterwege. Dat geeft natuurlijk meteen de complexiteit van dit onderwerp weer. Er bestaat namelijk geen one-size-fits-all-oplossing. Sterker nog, gemeenten moeten per wijk gaan bekijken wat de beste manier is om de logistiek in de binnenstad in te richten. ...
27 september 2017
Persoonlijke benadering essentieel voor online toekomst
Het retaillandschap is al jaren radicaal aan het veranderen. Internet neemt een steeds belangrijkere rol in en heeft er al mede voor gezorgd dat de winkelstraat er significant anders uitziet dan een jaar of tien, vijftien geleden. Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org en eerste keynotespreker tijdens Shopping Today, kunnen we wel stellen dat online de belangrijkste drijver is achter de hedendaagse retailsector. Maar ook de e-commercebranche is aan de nodige veranderingen onderhevig. ...
27 september 2017
Expert aan het woord: Klantbeleving vormt de kern van digitale transformatie
Namens de expertgroep Connected Stores presenteerde Jan Koen, ICT Manager bij Deen Supermarkten, tijdens Shopping Today een eigen praktijkvoorbeeld van digitale transformatie. Hij nam ons mee in het veranderproces dat Deen Supermarkten heeft doorlopen en vertelde over de vruchten die het heeft afgeworpen voor het bedrijf. ...
27 september 2017
Ontbijtsessie Shopping Today: Social Selling in drie tips
Vrijwel iedereen shopt tegenwoordig weleens online, maar missen we het voelen van sjaaltjes en stofjes in een winkel dan niet? Fysiek shoppen blijft een beleving die online vaak niet te evenaren is. Uit eigen ervaring heeft Carola Rodrigues, auteur van het boek ‘Social Selling Masterclass’, ontdekt dat content creëren een perfecte manier is om veel klanten binnen te halen. Ieder bedrijf heeft kennis in huis, in welke branche dan ook. Hoe zet je deze content nou in om prospects aan te trekken? Rodrigues gaf een korte workshop aan business partners van Thuiswinkel.org en de gastheren en voorzitters van ShoppingTomorrow tijdens het ontbijt voorafgaand aan de start van Shopping Today. ...
25 september 2017
Samen succesvol: dit was Shopping Today 2017
In de vroege ochtend van donderdag 21 september stonden wij al klaar voor de start: tijd voor Shopping Today 2017! Met ‘Sport’ als overkoepelend thema voor deze dag werd het programma op toepasselijke wijze afgetrapt door cheerleaders. Na deze energieke opening op de klanken en beats van “Harder, faster, stronger” nam dagvoorzitter Ben van der Burg het stokje over in een bomvolle DeFabrique in Utrecht en sprak hij met het publiek het dagprogramma door. ...
22 september 2017
Smart Home als strategisch instrument
Je wilt als bedrijf relevant zijn voor je klanten, zodat ze jou kiezen boven andere merken. Maar hoe doe je dat als retailer in een wereld waar de klantrelatie wordt toegeëigend door een nieuw soort (digitale) spelers met zeer geavanceerde businesssystemen? Door extreem waardevol te zijn in het dagelijks leven van de klant. ...
15 september 2017
B2B loopt achter online? Niet als het om Personalized E-commerce gaat!
Ja we weten het, B2B loopt achter op het gebied van online. Of…, misschien toch niet? Afgelopen vrijdag was de expertgroep Personalized eCommerce van ShoppingTomorrow op werkbezoek bij Saint-Gobain Distributie Benelux. Deze expertgroep heeft als doel om Nederlandse bedrijven te helpen het personaliseren van digitale contactmomenten effectief en rendabel te maken. De experts identificeren wat ‘good practices’ zijn, zodat andere bedrijven deze kunnen overnemen. ...
15 september 2017
ShoppingTomorrow in Silicon Valley
In 2016 reisde ShoppingTomorrow voor de vierde studiereis op rij af naar Silicon Valley. Benieuwd naar een aantal key take-aways die Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, heeft opgedaan tijdens deze studiereis? Dit jaar gaan we voor studiereis nummer vijf van 24 tot 29 september naar New York, de plaats waar grote retailers, start-ups en tech companies zich centreren in het midden van een bruisende stad. ...
13 september 2017
Organisatorische uitdagingen bij digitale transformatie
Veel B2B-organisaties hebben digitale transformatie hoog op de agenda staan. En dat is verstandig gezien de veranderende verwachtingen van de klant. Natuurlijk speelt ook het snel veranderende concurrentielandschap hierbij een belangrijke rol, want ontwikkelingen in B2B gaan razendsnel. En stilstaan is in dit geval keihard achteruit gaan. Maar hoe krijg je deze verandering binnen een, veelal traditionele, B2B-organisatie voor elkaar? En welke organisatorische uitdagingen kom je daarbij tegen? ...
13 september 2017
PostNL: ‘Cybersecurity moet hoog op agenda'
Zorgen dat je bedrijf bestand is tegen cybercriminaliteit is voor veel bedrijven een agendapunt. PostNL, Founding Partner bij ShoppingTomorrow, neemt hier diverse maatregelen voor. Herna Verhagen, CEO bij PostNL, luidde een jaar geleden al de noodklok over dit onderwerp. Ze legt aan Twinkle uit welke maatregelen PostNL neemt om cybersecurity te waarborgen. ...
13 september 2017
Hoe bezorg je de perfecte ontvangstbeleving voor jouw klant?
De expertgroep Delivery & Service richt zich op data driven delivery en onderzoekt hoe data kan worden ingezet om het bezorgproces te verbeteren. Dinsdag 1 september heeft de groep een interessante meeting gehad bij het PostNL distributiecentrum in Halfweg waar veel nieuwe inzichten zijn verkregen. ...
8 september 2017
Gastheren- en voorzittersoverleg: voortgang & kruisbestuiving
Het hoofdkantoor van BOVAG in Bunnik was woensdag 6 september jl. de locatie voor het tweede gastheren- en voorzittersoverleg binnen ShoppingTomorrow. Onze expertgroepen hebben gemiddeld al twee sessies achter de rug en het doel van dit overleg was om samen te sparren over zaken waar de deelnemers tegenaan lopen. Daarnaast maakten we van de mogelijkheid gebruik om alle gastheren en voorzitters te informeren over het verdere proces en welke zaken er nog aan zitten komen. ...
7 september 2017
Conversie verhogen op mobiel
Mobiel verkeer neemt drastisch toe, terwijl de conversie via mobiel bij veel retailers achter blijft. De conversie via desktop ligt nog altijd veel hoger dan de mobiele conversie. Hoe pak je mobiele optimalisatie aan en zorg je dat mobiel beter converteert? Tijdens de presentatie van Jurjen Jongejan op Shopping Today krijg je inzicht hoe je mobiele conversie kunt laten leiden. ...
1 september 2017
Verkoop je producten succesvol in China
Ieder bedrijf en elke ondernemer droomt ervan: zelfs als een kleine 0.01% van de Chinese bevolking ons product koopt, lopen we binnen. Die droom begint langzaam realiteit te worden voor veel Europese bedrijven. Onder andere dankzij e-commerce platformen gericht op de Chinese consument. De wijzen van toetreding op ‘s werelds grootste markt zijn legio en de concurrentie moordend, dus direct de juiste keuzes maken is van groot belang. ...
1 september 2017
B2B: het zijn (net) mensen
Werk jij in een B2B-bedrijf waarbij e-commerce wordt geïmplementeerd? Of werk je bij een retailer waar de B2B-aankopen ineens binnenstromen? Op zich niet vreemd, want het zijn trends die in Nederland steeds sterker worden. Maar hoe kun je jouw onderneming hierop voorbereiden? De B2B-experts van onder andere BCC, Makro, Fonq, HP Nederland, Technische Uni, Greetz, GAMMA en Fetim delen alvast drie conclusies met je. ...
1 september 2017
Online bestedingen stijgen in eerste zes maanden van 2017 met 13% naar € 10,66 miljard
In het eerste half jaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten met € 10,66 miljard aan online bestedingen 13% meer uitgegeven aan het online aankopen van producten en diensten ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar. Het totaal aantal online aankopen komt in deze periode uit op 92,59 miljoen. In heel 2017 worden naar verwachting 200 miljoen online aankopen (+13%) gedaan, voor een totaalbedrag van meer dan € 22,6 miljard (+12%). Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. ...
1 september 2017
Ondertussen in de expertgroepen
De expertgroepen van ShoppingTomorrow zijn inmiddels een paar maanden volop bezig met het uitwerken van hun onderzoeksvraag en bereiden zich voor op de presentaties die zij op 21 september bij Shopping Today verzorgen. Bekijk hier een aantal foto's van de expertgroepsessies. ...
31 augustus 2017
Meer nieuws...